Studiu: Ce calități trebuie să aibă un CEO

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

Studiu: Ce calități trebuie să aibă un CEO

Cercetătorii de la ghSmart, o firmă de consultanță din Chicago, au petrecut 10 ani analizând personalitățile a 2.000 de persoane aflate în funcția de CEO, ajungând la concluzia că majoritatea persoanelor de succes au fost introvertite.

Acest studiu contestă ideea potrivit căreia oamenii de succes, care sunt buni lideri, trebuie să fie neapărat carimastici, încrezători și extrovertiți.

Studiul include un test pe care oricine îl poate face pentru a afla dacă ei dețin toate calitățile necesare poziției de CEO.

De asemenea, autorii studiului au declarat că persoanele din funcția de CEO „provin din medii surprinzător de variate. Dintre cei 6 milioane de directori executivi ai companiilor din America, doar 7% au mers la o școală de elită și 8% nu au absolvit niciun colegiu. Unii sunt imigranți, mulți și-au croit drumul prin rândurile de la pozițiile de entry-level.”

Pentru a ajunge la concluziile mai sus menționate, cercetătorii au realizat o bază de date cu evaluări, inclusiv evaluări performante cuprinzătoare și informații biografice extinse, care au documentat totul, de la modele de comportament și informații demografice, până la istoricul carierei și performanța anterioară a locurilor de muncă.

Bazându-se pe aceste informații, specialiștii au reușit să descopere care persoane sunt mai predispuse să devină CEO. Astfel, aceștia au descoperit că cele mai importante caracteristici pentru a deveni director executiv, sunt următoarele:

  • Să aibă abilitatea de a ajunge la părțile interesate (stakeholders);
  • Un nivel ridicat de adaptare la schimbare;
  • Să fie fiabil și predictibil, mai degrabă decât să arate performanțe excepționale, dar probabil destul de rare, chiar nerepetabile;
  • Capacitatea de a lua decizii rapide, cu convingere, chiar dacă nu sunt întotdeauna perfecte;

În urma studiului s-a observat că aproape jumătate din candidați au deținut cel puțin una dintre aceste trăsături.

Totodată, o concluzie la care au ajuns cercetătorii și vizează, cel puțin spațiul american, este că intervievatorii, de cele mai multe ori, nu apreciază aceste calități la candidați, lăsându-se mai degrabă cuceriți de carisma și prezentarea savuroasă pe care aceștia din urmă și-o fac în cadrul unui interviu.