Dieta CiCo: feriți-vă de ea, recomandă nutriționiștii

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

Dieta CiCo: feriți-vă de ea, recomandă nutriționiștii

Cea mai recentă dietă care a atras atenția amatorilor, este dieta CiCo (Calories In, Calories Out). Principiul pe care aceasta se bazează presupune numărarea caloriilor, deci nu putem spune că avem de-a face cu o dietă revoluționară.

Ideea este că prin luarea la cunoștință a numărului de calorii consumate, cât și a numărului de calorii arse, poți fi în deficit caloric, ceea ce te va ajuta să pierzi în greutate.

Pare destul de ușor de pus în practică… totuși, nutriționiștii și-au exprimat îngrijorarea cu privire la o astfel de dietă, întrucât aceasta ignoră valoarea nutritivă a alimentelor. Deci, dacă vrei să fii în formă, dar și sănătos, nu este suficient să controlezi caloriile consumate și cele arse într-o zi, ci și valoarea nutritivă a alimentelor.

Astfel, potrivit acestei diete, dacă noi avem nevoie să consumăm 1.500 de calorii într-o zi, putem să le luăm pe toate numai din batoanele de Mars sau Snickers, să zicem. Noi vom fi în deficit, conform planului, însă cu siguranță nu vom fi sănătoși și, mai mult decât atât, senzația de foame va persista pe parcursul întregii zile, din cauza conținutului ridicat de zahăr.

Totodată, din cauza conținutului ridicat de grăsimi saturate, vă veți simți lent. Deoarece dieta nu conține fibre, veți suferi de constipație sau de alte probleme intestinale. Din cauza valorii scăzute a nutrienților, veți deveni în curând anemic și deficitar privind o serie de vitamine și minerale.

Astfel, poate că pe termen scurt, dieta CiCo dă randament, însă aceasta nu vă va ajuta să vă mențineți în formă, să deveniți mai puternici și nici nu va avea un impact favorabil asupra metabolismului, pe termen lung.

Concluzia: țineți cont de caloriile consumate într-o zi, dar nu ignorați nici nutrienții asimilați!