Beneficiile unui duș făcut seara. Intervalul exact în care este recomandat să facem duș

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

Beneficiile unui duș făcut seara. Intervalul exact în care este recomandat să facem duș

Un duș făcut dimineața este cea mai bună metodă de trezire și poate chiar spori creativitatea. Însă, dacă vrei să-ți îmbunătățești somnul, atunci un duș făcut seara este cea mai bună soluție.

Principalul truc este să nu faci dușul nici prea târziu. Adică înainte de culcare. Acest lucru este recomandat pentru că temperatura corpului joacă un rol important în reglarea ritmului circadian, care anunță organismul când să se simtă somnoros.

Potrivit specialiștilor, în timpul zilei, temperatura corpului crește în mod natural până după-amiază târziu, când procesul se inversează și aceasta începe să scadă. Astfel, răcirea este un semnal care ne anunță când e timpul să ne punem la somn. Deci, dacă întrerupem acest proces – cu un duș fix înainte de ora la care vrem să ne punem la somn – există riscul să ne inducem organismul în eroare.

Astfel, conform specialiștilor din domeniu, un duș făcut seara, dar nu fix înainte de culcare, oferă corpului posibilitatea să se răcească și chiar poate declanșa somnul. Potrivit time.com, mai multe studii au arătat că încălzirea organismului printr-o baie poate ajuta la inducerea somnului, atunci când corpul mai are suficient timp după aceea, să se răcească înainte de culcare. Acest efect se obține făcând baie sau un duș de circa 20 de minute.

Deci dacă vrei să încerci și această metodă de declanșare a somnului, atunci bine ar fi să-ți programezi dușul astfel încât acesta să se termine cu o oră jumătate înainte de ora la care vrei să te pui la somn. Această perioadă este suficientă pentru ca propriul corp să fie rece, uscat și gata de somn.

 




Te-ar mai putea interesa: