Alimente de consumat seara pentru un somn mai bun

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

Alimente de consumat seara pentru un somn mai bun

Probabil ați observat din experiență că un somn nesănătos determină consumul ridicat de alimente cu zahăr, dar știți că, la rândul lor, alimentele consumate la cină influențează calitatea somnului?

În urma unui studiu desfășurat recent s-a constatat că anumite alimente pot fi asociate cu un somn mai bun. Astfel, se pare că alimentele bogate în fibre (Exemplu: fructe, legume, cereale integrale, nuci și semințe) ajută la un somn odihnitor, în timp ce excesul de zahăr și grăsimi saturate a fost asociat cu un somn agitat.

Astfel, având în vedere constatările realizate, nu vei da greș dacă la cină optezi pentru preparate bogate în fibre, însă cu un nivel scăzut de grăsimi saturate și zahăr. Totodată, este recomandat ca masa de seară să conțină măcar unul dintre următoarele alimente: linte, somon, salată verde, kiwi, semințe de floarea soarelui, orez brun sau quinoa.

Pe lângă reglarea apetitului și a greutății, somnul sănătos este asociat de asemenea cu sănătatea emoțională, creșterea productivității, îmbunătățirea performanțelor fizice și mentale, dar și scăderea inflamației.

Astfel, pentru a savura acestei beneficii, iată 8 alimente (altele decât cele menționate mai sus) care vor stimula calitatea somnului și te vor ajuta să dormi mai bine.

  1. Brocoli – Pe lângă conținutul bogat în calciu, aceasta legumă conține și o cantitate foarte mare de fibre, fiind excelentă de consumat înainte de culcare. Totodată, brocoli este o legumă ideal de introdus în orice dietă sănătoasă.
  2. Ou fiert tare – este recomandat să îl consumi cu 2 ore înainte să te pui la culcare. Ideea e să optezi pentru alimente bogate în fibre, în detrimentul alimentelor care conțin carbohidrați simpli (exemplu: dulciurile). Acești carbohidrați nu sunt recomandați, întrucât scad nivelul glicemic în timpul somnului, provocând trezirea din cauza sentimentului de foame.
  3. Banane – sunt o sursă nemaipomenită de magneziu și potasiu, aceste elemente ajutând la relaxarea munților stresați. Totodată, banana conține și triptofan, un aminoacid convertibil în melatonină și serotonină, cei doi hormoni de relaxare ai organismului.
  4. Pere – sunt sărace în calorii, reprezentând o sursă excelentă de fibre și potasiu. Sunt numai bune de consumat atât ca o gustare, cât și în diverse salate. Mănâncă-le seara și vei stimula calitatea somnului.
  5. Fulgi de ovăz – sunt o sursă bogată de calciu, magneziu, fosfor și potasiu, acești nutrienți fiind asociați calității somnului. Totodată trebuie să ai grijă la preparate din ovăz, pentru că unele dintre acestea pot fi bogate în zahăr, caz în care agită organismul.
  6. Cireșe – poți integra cireșele într-un smoothie. Consumul acestora te vor ajuta să ai un somn odihnitor, întrucât stimulează nivelul produs de melatonină, hormonul somnului.
  7. Migdale – conțin o cantitate însemnată de magneziu, acesta contribuind la calitatea somnului și relaxarea musculară. Mai mult, migdalele sunt și o sursă bogate de proteine, menținând un index glicemic stabil în timpul somnului, creând astfel relaxare.
  8. Lactate – brânza, laptele și iaurtul conțin un nivel crescut de triptofan, dar și de calciu, acesta fiind benefic în reducerea stresului și stabilizarea fibrelor nervoase. Astfel, un iaurt consumat seara va grăbi somnul, contribuind la calitatea acestuia.

Pe lângă acestea, un ceai este întotdeauna binevenit, mai ales cel de mușețel, astfel că acesta îți va introduce imediat o stare de somnolență. Totodată, ai grijă la ceaiul verde. Deși conține teanină – un compus care stimulează somnul, acesta conține și o sursă însemnată de cafeină care este posibil să îți cam agite somnul.




Te-ar mai putea interesa: