Vreau o țară ca afară: Taxi versus Uber

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

Vreau o țară ca afară: Taxi versus Uber

„Vreau o țară ca afară” nu este doar o dorință exprimată melodic de Vunk, într-o piesă lansată în urmă cu circa 7 ani. Este dorința noastră a tuturor românilor, însă, aparent aceasta este tot mai greu de îndeplinit.

Sigur că probleme putem înșira la infinit, însă de data asta, propun să particularizăm puțin și să strigăm „Vrem transport persoane ca afară!”. O dorință pe jumătate îndeplinită…

De ce pe jumătate? Ei bine, cel puțin în București, servicii de car sharing există (vezi Uber și Taxify), însă intemperiile politice la care acestea trebuie să facă față sunt de râsul lumii, pe bune! Sau doar nouă ni se pare?

Cei care deja ați încercat acest serviciu de car sharing, probabil nu v-ați mai atins de taxiurile normale, pentru că, evident, calitatea cursei este cu mult superioară în primul caz.

Pe lângă faptul că șoferii sunt extrem de politicoși (e drept, că întâlnești și papagali de nu le mai tace gura, dar, deh, nu le poți avea pe toate.. și măcar sunt respectuoși!) și țin cont de dorințele clientului, plata se face online, nu ești obligat să lași tips și știi dinainte cât face cursa. Deci nu o sa ai surprize când ajungi la destinație!

Evident că așa condiții sunt prea mult pentru unii dintre românașii noștri (a se citi taximetriștii clasici și politicienii). Deh, o companie cu așa standarde, care-și plătește taxele la timp, e posibil să deranjeze… că e „prea corectă” pentru gusturile unora… cel puțin asta ne arată ultimele informații dezvăluite de Ministerul de Finanțe.

Uber a plătit de 3 ori mai multe taxe decât primele 9 companii de taxi la un loc

Al naibii de enervant și totuși adevărat!

Mai exact, în 2016, Uber a plătit către stat 187.000 de lei, în timp ce companiile de taxi au plătit aproximativ 61.000 de lei, conform datelor emise de către Ministerul de Finanțe.

Ba mai mult decât atât, informațiile dezvăluite de Ministerul de Finanțe indică faptul că unele firme de taxi înregistrează un profit suspect de mic, iar altele nu înregistrează deloc. Săracele, ce rău o duc! Și uite așa, firme de taxi pecum Speed Taxi, Taxi Pelicanul, Meridian Taxi, Auto Cobalcescu, nu au plătit impozit pe profit în niciun an în perioada 2012-2016.

Și asta nu e tot! Potrivit datelor oficiale, Taxi Glucoza ar fi cea mai profitabilă firmă de taxi, care în 2016 a plătit în jur de 36.000 de lei, adică jumătate din totalul impozitelor plătite de către toate celelalte companii de pe piață.

În schimb, serviciul de car sharing Uber, pe lângă cei 187.000 de lei, a cotizat către stat și cu taxe suplimentare pe care le plătește fiecare şofer partener Uber. Aceste taxe suplimentare includ: TVA intracomunitar, impozit pe venit, impozit şi contribuţii salariale. În 2016, cei 100 de şoferi Uber au plătit 320.000 de lei către statul român.

Și pentru că asta nu e suficient, șoferii Uber au fost molestați și de taximetriști! Știți doar că nemulțumirile baștanilor de taximetriști (asta e imaginea generală, știm că mai există și excepții) au determinat interzicerea utilizării serviciului de car sharing în stațiile speciale de taxi (vezi zona Centrului Vechi sau aeroportul).

Ba mai mult decât atât, până și clienții au ajuns să fie hărțuiți. Tot în zona Centrului Vechi au avut loc pățaniile… mai exact, clienții care se dau jos din mașină sunt întrebați de la ce serviciu de car sharing este șoferul.

După cum vedeți, lupte se dau pe toate fronturile. În loc ca “Taxi” să ia exemplu de la Uber și Taxify, să își îmbunătățească serviciile, ei se uită cum să pună bețe-n roate, pe principiul, lasă, mă, că românii acceptă și servicii mai proaste, cu țepe și alte asemenea! Și atunci, cum să nu-ți vină să țipi din toți rărunchii că vrei o țară  ca afară?!




Te-ar mai putea interesa: