Vedeta pe Facebook? Cum faci un viral

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

Vedeta pe Facebook? Cum faci un viral

Să ridici o poză sau un clip video pe Facebook a devenit o chestie atât de naturală încât nici n-are sens să îți povestesc cum se face. Dacă vrei însă ca imaginile tale să fie văzute de cât mai mulți prieteni, aici e altă poveste. Nu e așa de simplu pe cât crezi. Trebuie să știi câteva dintre secretele “bucătăriei” Facebook, dacă vrei ca filmulețul tău să devina viral!

Dacă un videoclip pe YouTube poate avea de la câteva secunde la peste o oră, pe Facebook lucrurile sunt diferite.

Tehnic, nu există o limitare, dar cea mai mare rețea socială are limitare în ceea ce privește atenția oamenilor. Media este de 12 secunde per videoclip, adică se încadrează în durata maximă a unui videoclip de Instagram (15 secunde). Cu cât timpul este mai redus, cu atât trebuie să fie creatorul mai atent la ceea ce scoate în evidență. De cealaltă parte a conținutului video este platforma Vine, deținută de Twitter, ai cărei utilizatori reușesc să creeze virale în 6 secunde.

Videoclipurile pe Facebook trebuie să fie nu atât meritorii pentru vizionare, ci foarte bune pentru distribuire. Această rețea socială are aproape 1,4 miliarde de utilizatori și fiecare om, în medie, are câteva sute de prieteni. Prin opțiunile „like“ și „share“, asupra videoclipurilor și altor materiale de pe Facebook se atrage atenția și ajung la mai mulți oameni.

Există opțiune de includere a mesajelor de pe Facebook, prin embed, și pe site-uri terțe, iar utilizatorii pot interacționa cu conținutul și acolo. YouTube nu oferă decât un player extern când este preluat pe site-uri terțe.

Un alt pilon pe care un videoclip ar trebui gândit și construit este imaginea. Videoclipurile pornesc automat, dar fără sunet. Dacă pe YouTube pot atrage prin partea audio, pe Facebook pot avea un început foarte bun, care să cucerească atenția oamenilor. De asemenea, au succes videoclipurile care fac parte dintr-o cauză socială.

Pe Facebook atenția oamenilor e mult mai mică. Trebuie să regândești materialul înainte de a-l livra, fie că ești companie și vrei să te promovezi, fie că ești utilizator și vrei să creezi următorul viral.

Aşa că, dacă vrei multe like-uri, filmează chestii mişto, scurte şi interesante. Anunţă-ne şi pe noi. Pentru că aici, pe OraşulVechi.ro, vrem să promovăm toate lucrurile cool de pe internet.