Uite care este cea mai simplă metodă de reducere a stresului. E la-ndemâna oricui!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

Uite care este cea mai simplă metodă de reducere a stresului. E la-ndemâna oricui!

Ești genul care te stresezi din orice, îți faci griji că trebuie să susții un examen, să prezinți un proiect la job sau să dai un interviu? Îți canalizezi toată energia pe astfel de griji? Ei bine, acest lucru îți afectează eficiența de rezolvare a sarcinilor în cauză. Vestea bună este că cercetătorii au descoperit cea mai simplă metodă de reducere a stresului, cauzat îndeplinirea anumitor taskuri.

Aceștia ne asigură că este extrem de ușor de pus în practică, fiind la îndemâna oricui. Astfel, în urma unui studiu desfășurat în această direcție, au ieșit la iveală dovezi neuronale, privind beneficiile scrisului expresiv. În acest sens, unul dintre autorii studiului a dezvăluit: „Îngrijorarea abordează resurse cognitive. Este ca și cum oamenii care sunt stresați, îngrijorați, fac multitasking în mod constant – desfășoară o sarcină și încearcă să-și monitorizeze și să-și suprime grijile în același timp.”

Astfel, se pare că dacă utilizăm tehnica scrisului expresiv, ne „răcim” creierului, îl eliberăm, astfel încât acesta să-și canalizeze resursele cognitive asupra sarcinilor cu adevărat importante: „Constatările noastre arată că dacă vă eliberați creierul de stres și griji, prin intermediul scrisului expresiv, aceste resurse cognitive sunt gata să fie utilizate în rezolvarea mai eficientă a unui task pe care îl ai de rezolvat la un moment dat.

Detalii despre desfășurarea studiului

În cadrul studiului au participat studenți care au fost diagnosticați ca fiind anxioși cronic. Aceștia au avut de rezolvat o sarcină computerizată, în cadrul căreia se măsura acuratețea răspunsului și timpul de reacție.

Înainte de rezolvarea sarcinii, aproximativ jumătate dintre participanți au scris timp de 8 minute, despre gândurile și sentimentele lor cele mai profunde cu privire la viitoarea sarcină ce urma să o desfășoare; participanții din cealaltă jumătate, au scris despre ceea ce au făcut cu o zi înainte.

În timp ce ambele grupuri au desfășurat sarcinile la aproximativ același nivel, din punct de vedere al vitezei și acurateții, grupul care a practicat o scriere expresivă, a efectuat sarcina mai eficient. Potrivit autorilor studiului, asta înseamnă că au folosit mai puține resurse ale creierului, măsurate cu electroencefalografie sau EEG.

În timp ce multe cercetări anterioare au arătat că scrierea expresivă poate ajuta persoanele să trateze traumele din trecut sau evenimentele stresante, studiul actual sugerează că aceeași tehnică poate ajuta oamenii – în special aceia care se stresează din orice – să se pregătească pentru sarcini stresante în viitor.

Spre exemplu, dacă ai un test din cauza căruia ești super ultra megastresat, ia un pix și așterne pe o coală de hârtie toate grijile și temerile pe care susținerea acelui test ți le provoacă.

Potrivit World Economic Forum, studiul în cauză a apărut în revista Psychophysiology.