Trenduri privind berea pe plan național. Ce bere preferă românii?

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

Trenduri privind berea pe plan național. Ce bere preferă românii?

Românii iubesc berea, aceasta constituind băutura alcoolică preferată pe plan național. Potrivit Asociației Berarii României, 80% dintre adulții români consumă bere în timpul unei mese și 82% dintre aceștia beau bere când se relaxează la o terasă. De asemenea, berea are întâietate și atunci când sărbătorim victoria unei echipe favorite de jucători.

Aceste informații ne fac să ne dăm seama că piața berii din România este una dezvoltată și destul de profitabilă. Dilema noastră rămâne dacă berea consumată este de import sau produsă local. Ei bine, Asociația Berarilor ne lămurește și în această direcție, întrucât, într-un comunicat de presă lansat de curând, aceștia au dezvăluit mai multe informații în acest sens.

Piața berii din România în 2016: caracteristici

Berea locală domnește pe piața berii din România, context care nu face decât să ne bucure, întrucât producția de bere reprezintă un stimul semnificativ pentru creșterea economică a României. Producția locală se ridică la peste 97%, 70% dintre ingredientele utilizate fiind provenite din agricultura României. În astfel de condiții, sectorul berii joacă un rol definitoriu privind gradul de ocupare a forței de muncă, acesta contribuind la crearea a circa 85.000 de locuri de muncă, direct sau indirect.

Tot în această direcție, Președintele Asociației Berarii României, Shachar Shaine, a declarat: „Valoarea netă a pieţei, adică berea care pleacă de la producător, o estimăm pentru 2016 la 1,2 miliarde de euro, dar dacă luam în calcul şi retailul atunci valoarea pieţei o estimăm la 2 miliarde de euro. Anul trecut, valoarea pieţei a crescut cu 6-7% faţă de 2015.”

Privind importurile, e adevărat că acestea au cunoscut o ușoară creștere, însă acest aspect nu este îngrijorător: „Deși în 2016 importurile au înregistrat o foarte ușoară creștere față de anul precedent, de 0,09 milioane hl, atingând un total de 0,44 milioane hl, piața berii din România continuă să își păstreze caracterul profund național, ponderea producției locale rămânând la peste 97% din consumul intern.

Exporturile s-au confruntat cu o ușoară scădere de 0.08 milioane hl față de anul precedent, înregistrând un total de 0.42 milioane hl.

Până în prezent, investițiile cumulate realizate de membrii Asociației de la intrarea acestora pe piață au atins un total de 1,4 miliarde Euro.

Ce bere preferă românii și câtă cantitate consumă?

Așa cum am menționat mai devreme, românii iubesc berea și profită de orice oportunitate de consum. Totuși, în 2016, volumul pieței berii s-a menținut la 15.8 milioane hl, nivel atins și cu un an în urmă.

Privind consumul pe cap de locuitor, nici acesta nu a cunoscut o creștere în 2016, menținându-se la 80 litri.

Conform informațiilor de pe news.ro, Asociația Berarilor a declarat că totuși se observă o tendință mai amplificată în rândul românilor, privind consumul de bere, și anume alegerea berii la sticlă, în defavoarea consumului de bere la PET.

O altă caracteristică a consumului de bere în România, potrivit digi24.ro, ar fi că românii încă preferă blondele. Mai mult, consumul de bere cunoaște o creștere de circa 30% în sezonul cald.

Cei mai importanți jucători de pe piața berii din România sunt: Ursus Breweries, liderul pieţei, Heineken România, Bergenbier şi United Romanian Breweries Bereprod (URBB).