Top 10 preparate care provoacă dependență

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

Top 10 preparate care provoacă dependență

Este o scenă familiară multora dintre noi: spunem că mâncăm doar o bară de ciocolată și, la final, ne trezim că am terminat toată ciocolata.

Singurul lucru care ne poate consola în acest sens, este că nu suntem singurii cărora li se mai întâmplă asta.

De fapt, studiile arată că anumite alimente sunt cu adevărat mai dependente de altele. Și poate că nu este deloc surprinzător să afli că aproape toate sunt bogate prepîn grăsimi sau zahăr (sau în ambele).

Cercetătorii de la Universitatea de Stat din Colorado au întreprins un studiu care a dus la dovezi preliminare care sugerează că alimentele foarte prelucrate sunt mai susceptibile de a fi dependente, informează The Independent.

Ba mai mult, cercetătorii au mers și mai departe de atât, afirmând că astfel de alimente prezintă caracteristicile “drogurilor de abuz” – adică ele sunt consumate în doze mari și absorbite rapid. Aici intră acele alimente care adesea îi determină pe oameni să pretindă că suferă de “dependența de hrană”.

Pentru a ajunge la aceste concluzii, 35 de alimente au fost studiate și probabil nu veți fi deloc surprinși să aflați că nu legumele sau brocoli se află în acest clasament.

Top 10 preparate care provoacă dependență

  1. Pizza
  2. Ciocolată
  3. Chipsuri
  4. Biscuiți
  5. Înghețată
  6. Cartofi prăjiți
  7. Cheeseburger
  8. Băuturi acidulate
  9. Tort
  10. Brânză

Situată pe locul 10, brânza reprezintă singurul aliment neprelucrat de pe listă.

Majoritatea acestor alimente care provoacă dependență, sunt bogate în grăsimi și pot crește rapid nivelul de zahăr din sânge.

La capătul opus, cercetătorii au determinat topul celor mai puțin depedente alimente, acestea neconținând zahăr sau grăsimi procesate.

Top 10 alimente care nu provoacă dependență

  1. Castraveți
  2. Morcovi
  3. Fasole (fără sos)
  4. Mere
  5. Orez brun (simplu)
  6. Brocoli
  7. Banane
  8. Somon
  9. Porumb (fără unt sau sare)
  10. Căpșune

Dr. Nicole Avena, unul dintre co-autorii studiului, a declarat: „Acesta este un prim pas spre identificarea specifică a alimentelor și a proprietăților alimentelor, care pot declanșa acest răspuns dependent.

Acest lucru ar putea ajuta la schimbarea modului în care abordam tratamentul obezității. Este posibil să nu fie o chestiune simplă de „tăiere” a anumitor alimente, ci mai degrabă, de adoptare a metodelor utilizate pentru a reduce fumatul, consumul de alcool și consumul de droguri “.

Deci, dacă încercați să limitați dimensiunea porției de mâncare consumate și să învățați să vă opriți din a mai mânca atunci când sunteți sătuli, este doar un alt motiv pentru a avea la cină somon, broccoli și orez brun, în loc de pizza.