Sancțiuni noi pentru taximetriștii care refuză cursa

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

Sancțiuni noi pentru taximetriștii care refuză cursa

Putem spune că selectarea clientelei a devenit un obicei printre taximetriștii din București. Dă-le cât cer , acceptă-le comportamentul necivilizat și tabieturile, și ești clientul ideal.

Ei bine, pentru că probabil am ajuns în stadiul când spunem „Stop, nu se mai poate!” sau poate pentru că Uber este din ce în ce mai preferat de bucureșteni, Primăria Generală a Municipiului București vine în întâmpinarea taximetriștilor „buclucași” cu sancțiuni concrete.

Noile informații cu privire la acest subiect au fost făcute publice de către PGMB în cadrul unui răspuns adresat pentru Digi24.ro.

„Referitor la aspectul estetic al autovehiculelor şi la faptul că şoferii fumează în taxiuri, vă înştiinţăm că în prezent este în curs de elaborare un proiect de Hotărâre de Consiliu General, la care participă mai multe direcţii din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, cu consultarea asociaţiilor profesionale de resort, în conţinutul căruia sunt prevăzute amenzi pentru acest gen de fapte.”

Totuși, există o problemă. Mai exact, amenzile aplicate în acest scop nu vor putea depăși 5.000 de lei, întrucât valoarea maximă a unei astfel de amenzi stabilite prin hotărâri de consilii este de 5.000 de lei.

Privind controalele realizate în sectorul transportului în regim de taxi, pe parcursul anului trecut au fost realizate 3.103 în cadrul a 100 acţiuni comune cu Brigada Rutieră. Alte 823 de controale în acest scop au fost desfășurate în cadrul a 13 acţiuni comune cu Serviciul Circulaţie Rutieră din cadrul DGPLCMB.

În urma acestora, au fost aplicate 534 sancţiuni principale cu amenzi în valoare de 634.100 lei din care 281 în valoare de 263.500 lei pentru transportatorii din Bucureşti, şi alte 253 sancţiuni în valoare de 370.600 lei pentru transportatorii din judeţul Ilfov. Potrivit Digi24.ro, s-au aplicat 395 măsuri complementare, printre care:

  • 91 autorizaţii taxi reţinute
  • 57 autorizaţii taxi retrase
  • 1 autorizaţie taxi suspendată
  • 8 certificate profesionale retinute
  • 219 adrese către localităţi din Ilfov pentru aplicare de măsuri complementare
  • 19 adrese către alte institutii, în vederea verificării unor aspecte cu caracter infracţional

Privind sesizările referitoare la comportamentul necivilizat sau neadecvat al taximetriştilor în interacțiunea cu clienţii,  acestea constituie aproximativ 25% din numărul total al sesizărilor. Privind refuzul unei curse, sesizărilor înregistrate în acest sens însumează circa 20%, declară PGMB.

Cum procedez în cazul în care mă confrunt cu astfel de situații?

Cred că fiecare dintre noi s-a confruntat măcar o dată cu refuzul unui taximetrist pentru că cursa ar fi prea scurtă, sau cu cererea unei sume colosale de bani care să nu aibă deloc de-a face cu valoarea reală a cursei… dacă nu vrei ca astfel de situații să mai fie trecute cu vederea, iată cum poți proceda!

 „În cazul clienţilor refuzaţi sfatul nostru este să sune la noi (cotar.ro) şi la primărie. Noi imediat sunăm la Primărie şi anunţăm şi Autoritatea Rutieră Română. Bineînţeles că vom trebui să sunăm noi înapoi (taximetristul – n.red.). În ziua de astăzi toată lumea umblă cu telefonul la ei şi înregistrează discuţia deci nu mai este o problemă . Noi ne-am mai ocupat de astfel de reclamaţii, am mai primit sesizări. ARR a suspendat atestate pentru aceasta pe baza adreselor noastre. Îi aşteptăm pe clienţii care sunt jecmăniţi cu adevărat, li se aduc injurii, comportament neadecvat faţă de clienţi. Şi noi dorim să facem ordine”, declară preşedintele COTAR Vasile Ştefănescu, pentru Digi24.ro.