Pierderea în greutate. Capcanele slăbitului

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

Pierderea în greutate. Capcanele slăbitului

Există unele perioade din an (de obicei în sezonul cald) când mulți dintre noi parcă au o revelație și, zbaaang, își doresc să piardă în greutate. De ce? Simplu! Pentru că vară, pentru că haine sumare, pentru că plajă weekend de weekend, pentru că agățat, pentru că… Vreți să mai continui?

Indiferent de motivele care se află în mintea fiecăruia dintre noi, ne lovește dom’le cheful de slăbit și vrem și rezultate rapide. Și atunci, mulți dintre noi, apelează la minunatele diete. Alea de forma: mănâncă doar asta și vei slăbi X kilograme în Y zile. Da, da! Și marmota învelea ciocolata în staniol.

E drept că dietele dau randament pe o perioadă scurtă, dar uite de ce nu reușim să ne menținem la greutatea dorită!

Pierderea în greutate. De ce dieta nu dă roade

  1. Metabolismul încetinește – pe măsură ce oamenii scad în greutate, metabolismul lor încetinește, astfel că menținerea unui număr cât mai mic de kilograme este tot mai dificilă și se transformă într-o reală provocare pentru doritori.
  2. Apetitul se schimbă – un studiu desfășurat în acest sens, a descoperit că pe măsură ce oamenii scad în greutate, apetitul devine mai mare. Astfel, aceștia ajung să consume cu circa 100 de calorii mai mult la fiecare 900 de grame pierdute.
  3. Genele nu controlează chiar totul – potrivit time.com, există un studiu desfășurat pe 9000 de persoane, care a descoperit că posedarea unei gene marker, care este asociată cu luarea în greutate, nu ferește posesorii săi de luarea în greutate. Gena marker este gena a cărei expresie permite depistarea celulelor care o conțin. Aceasta este utilizată îndeosebi pentru identificarea unei anumite colonii bacteriene sau plăci bacteriofagice.
  4. Reacțiile la același tip de mâncare diferă de la un individ la altul – în acest sens, cercetătorii din Israel au descoperit că nivelurile de zahăr din sânge diferă semnificativ de la o persoană la alta, chiar dacă acestea consumă același tip de mâncare.
  5. Nu ai nevoie să pierzi în greutate atât de mult cât ai impresia – potrivit specialiștilor, este suficientă o slăbire de maxim 10% din greutatea corporală și rezultatele vor fi notabile. Presiunea sângelui și reglarea nivelului de zahăr din sânge se vor schimba. Desigur că pe lângă aceste modificări privind sănătatea, vor apărea și cele de „suprafață”. Astfel, corpul tău va fi numai bun de etalat în costum de baie, pe o plajă însorită. Exact ce ți-ai dorit, nu?

Deci, dragii noștri, să nu ne mai mințim că dietele fulger dau roade! Dacă vreți un corp frumos și sănătos este nevoie de ceva mai mult de atât. Mai exact, de o alimentație sănătoasă și moderată, asociată cu sport. În acest mod, nu doar că vei slăbi kilogramele nedorite, dar te vei bucura și de piele fermă și mușchi tonifiați care să arate bine în orice ipostază de vară îți dorești tu.