Old City s-a închis. Ce cauze pot duce la închiderea unui business de succes

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...
comments

Old City s-a închis. Ce cauze pot duce la închiderea unui business de succes din Centrul Vechi

Probabil multora dintre voi nu vă e străin faptul că unul dintre cele mai cunoscute și longevive localuri din Centrul Vechi s-a închis. Este vorba de Old City.

Dacă unii dintre voi erați clienți fideli ai localului, cu siguranță știți și chiar ați luat parte la petrecerile memorabile de la Old City. Și dacă nu erați, sigur ați auzit măcar în treacăt numele „Old City”. Să nu mai vorbim de conceptul LuDu pe care echipa Old City l-a creat, potrivit căruia, aici petrecerile și voia bună durau de luni până duminică. De asemenea, ownerul Old City, declară: „Old City a reprezentat afacerea cea mai de succes, o familie, un loc unde am făcut istorie, unde am alocat nopți, ore, minute, clipe minunate.”

Cert este că acest local era unul complet, oferindu-ți o varietate de opțiuni: de la luat prânzul cu o persoană dragă sau relaxarea pe terasă în sezonul cald, până la concerte live, petreceri tematice sau evenimente aniversare și corporate. Pe toate le puteai experimenta aici.

Și să îți mai spunem că, potrivit surselor interne, Old City a deținut recordul de vânzări, în decembrie 2017? Sau că la petrecerea de închidere au venit 1.500 de persoane, să petreacă ultima noapte de Old?

Bun, dacă lucrurile stau exact așa cum le-am prezentat anterior, de ce a intervenit închiderea localului? În ce condiții lumești și decente ar putea deveni aceasta „cea mai bună decizie”? Probabil te gândești că alegerea proprietarilor a mascat sau, mai bine zis, a anticipat un eventual faliment. Vă asigurăm că NU. Într-adevăr, poate fi cel mai simplu argument, însă nu este cel real!

Old City nu „a murit” odată cu închiderea localului. Pe parcursul celor 8 ani de activitate, Old City s-a transformat într-un brand puternic care, cu siguranță, nu dispare subit în ceață, odată cu închiderea locației din Centrul Vechi!

Bine, bine! Dar vorbim de Centrul Vechi! Helloooo, e una din zonele în floare ale capitalei, în materie de entertainment. Atrage o grămadă de turiști. Cel puțin asta ne arată ultimele date apărute în această direcție, potrivit cărora principala atracție pentru turiștii străini din București este zona Centrul Vechi. Da, așa este! Dar unii, nu spunem încă cine, ar rămâne reci la auzul acestor informații, zicând cel mult „Și ce dacă!”.

Deci, considerăm noi, există factori care pot îngreuna și chiar pune capăt activității unui business sănătos și de succes, așa cum este Old City. De aceștia ne vom lega și noi în cele ce urmează, încercând să descoperim ce poate pune bețe-n roate unui local longeviv, al cărui proprietar, btw, mai deține o afacere de succes în Centrul Vechi: The Drunken Lords. Stați liniștiți, avem promisiune fermă că TDL rămâne în Centrul Vechi: „The Drunken Lords rămâne în Centrul Vechi, fiind unul dintre localurile de succes. Old City, din păcate, se oprește aici. THE KING IS DEAD, LONG LIVE THE KING!

Ce poate pune bețe-n roate business-urilor din Centrul Vechi

Totul începe și se termină cu autoritățile sau, mai bine zis, cu dezinteresul acestora. Toate legile și reglementările existente în această direcție, nu fac decât să îngreuneze munca antreprenorilor. Și nu ne-am trezit noi să spunem asta acum, ci există oameni specializați, din domeniu, care punctează acest lucru, printre aceștia numărându-se și Mohammad Murad, owner al Phoenicia Hotels & Resorts. Potrivit acestuia, România este condamnată să trăiască cu un handicap al turismului: „Sunt peste 67 de instituții care pot baga orice firmă în faliment, însă NU există nicio instituție care să scoată o firmă din faliment. Dacă eşti român şi îți asumi o investiție importantă, nu numai că nu te sprijină statul precum o face cu multinaționale, ci te caută statul să vadă de unde ai avut sau de unde ai bani. Parca am fi condamnați, mă refer la oamenii români de afeceri şi la capitalul românesc, să nu depășim limita de afaceri de un chioșc, un mic atelier, o tarabă sau un cabinet individual.”

O altă problemă este una care ține de gândirea românului: cum să fac să-mi fie mie bine, nu unui grup din care fac parte, unei comunități sau chiar unei țări! E drept că ceva mișcare a început să apară, însă mai durează până când aceasta va contribui la ceva concret. Cum vizează asta localurile din Centrul Vechi? Să spunem că sunt student și vreau să mai câștig ceva bani în plus. Mi se pare rentabil să mă angajez ca barman sau chelner în Centrul Vechi… salariu decent, responsabilitate puțină și tips măricel. Pentru MINE, studentul, sună bine! Dar pentru angajator, nu prea. În primul rând, sunt o persoană necalificată, care are nevoie să fie învățată, instruită, lucru care necesită resurse de energie și nu numai din partea angajatorului. Asta nu e deloc rentabil dacă ținem cont că eu, angajatul, văd meseria de barman ca pe un colac de salvare, temporar. După ce eu, studentul voi pleca, angajatorul va investi aceleași resurse de timp, bani, enrgie în alte și alte persoane, fără să ajungă să se bucure de performanțele acestora. Deci, este nevoie de școli care să ofere calificări și pentru astfel de meserii, de o remodelare a modului de percepere a meseriei de barman. La asta, zic să mai adaugăm neseriozitatea unor persoane, care îmbracă rolul unui barman aiurea și uneori mai trag și țeapă-n casă.

Pe lângă dezinteresul, rigiditaea autorităților și lipsa personalului calificat, mai adaugă și tu chiriile exorbitante și legea antifumat. Și gata, ți s-a cam dus cheful să fii antreprenor în Centrul Vechi. Evident, ultima are și aspecte pozitive, dar acum vorbim din perspectiva deținătorilor de localuri!

În vederea chiriilor din Centrul Vechi, Cristi Opaiț ne întărește spusele: „Centrul Vechi a atins apogeul și începe să scadă vizibil. Prin închiderea Old-ului, tragem un semnal de alarmă pentru toți întreprinzătorii din zonă, dar și pentru proprietari, care percep chirii enorme raportat la ceea ce oferă Centrul Vechi la ora actuală.”

Ce soluții au antreprenorii din Centrul Vechi

Cristi Opaiț, ownerul Old City, ne oferă o soluție viabilă: închizi businessul chiar dacă e pe val. Și ce dacă Old City era în floare! Era în floare pentru noi, clienții… dar avem noi habar câtă energie și neuroni se cheltuiesc pentru ridicarea și mai ales întreținerea unui business de succes? NU, dacă nu avem de-a face cu domeniul.

Și atunci, reprofilarea sau, mai bine zis, specularea pare cea mai bună soluție: spre exemplu, deschiderea unui The Drunken Lords în Vamă sau implicarea în alte business-uri, în alte zone ale Bucureștiului. În acest sens, Cristi Opaiț a decis să deschidă restaurant, bar de zi și de noapte în cadrul hotelului Lido, de pe Magheru. De asemenea, ownerul TDL și Old City, ne-a declarat următoarele: „Considerăm că ne-am atins obiectivul în Centrul Vechi, am făcut istorie, dar am luat hotărârea de a aborda alte zone din București, cu proiecte interesante, în industria ospitalității. […] Nu vom mai deschide un alt local în Centrul Vechi, ne îndreptăm către zona de Nord a Capitalei.

Cât despre viitorul brandului Old City, zarurile nu au fost încă aruncate. Cine știe când vom fi surprinși cu deschiderea unui nou Old City pe malul mării sau în altă zonă a Bucureștiului: „Old City a fost mereu o mare familie și, fără niciun dubiu, clienții ne vor urma peste tot. Au găsit la noi exact ce își doreau: căldură, prietenie, apreciere.”, declară Cristi Opaiț.

Rămâne să aflăm!

 




Te-ar mai putea interesa: