Obiceiuri sănătoase de practicat dimineața

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

Obiceiuri sănătoase de practicat dimineața

Știm că pentru majoritatea ziua de luni este un adevărat coșmar, mai ales după un weekend în care ne-am distrat, am lenevit și nu am respectat cam nicio regulă. Totuși, dacă vrem să începem săptămâna cu dreptul, iar productivitatea să atingă cote maxime, iată câteva obiceiuri în acest sens. Se pare că acestea au dat randament și sunt practicate de oamenii de succes.

  • Trezitul foarte devreme. Oamenii de succes, cu un program extrem de aglomerat, preferă să se trezească dis-de-dimineață (între 4:00 și 5:30). În acest mod, au șansa să desfășoare și lucruri care contează cu adevărat pentru ei. Probabil ți se pare destul de greu să începi să te trezești la această oră, însă n-a zis nimeni că trebuie să faci brusc asta. Începe să te trezești cu 15 minute mai devreme decât de obicei, apoi scazi treptat ora de trezire.
  • Fă sport! Mișcarea nu doar că te va ajuta să gândești mai limpede, să fii mai sănătos și, științific demonstrat, mai fericit, însă acest obicei este o bună metodă de combatere a stresului. E suficient dacă alergi, mergi pe jos prin împrejurimile casei tale sau dansezi pentru măcar 10 minute/zi.
  • Concentrează-te pe taskurile importante de la job! Liniștea dimineții poate fi un bun sfetnic în acest sens. Mai mult, odihnit fiind, vei fi sigur că acorzi cea mai bună concentrare sarcinilor celor mai importante.
  • Alocă timp pasiunilor tale sau unui proiect de suflet. Uneori poate fi frustrant că nu avem timp să ne implicăm în alte activități care ne plac, pentru că jobul ne ocupă tot timpul. Acest lucru se poate schimba odată cu trezitul de dimineață. Astfel, poți aloca timp scrisului, picturii sau orice alte activități ți-ar face plăcere să le desfășori, dar nu ai timp.
  • Scrie într-un jurnal zilnic, măcar un lucru pentru care ești recunoscător. Fericirea înseamnă să-ți dorești ceva ce deja ai și să fii recunoscător că ai acel lucru. Atunci când nu suntem mulțumiți de ceea ce am atins, de ceea ce deținem, vin de la sine și frustrările. Astfel, se pare că mulți oameni de succes practică acest obicei, ajutându-i să devină mai optimiști și să-și îmbunătățească perspectivele de viață.
  • Petrece timp de calitate alături de familie. Dacă ai deja propria familie, poți începe să oferi acesteia din timpul tău, dimineața, nu seara când ajungi obosit și epuizat după o zi întreagă petrecută la job. De exemplu, puteți pregăti micul dejun împreună, vă puteți spăla pe dinți împreună sau vă puteți ajuta copiii să se îmbrace, să-și facă patul sau chiar să citiți o scurtă poveste.
  • Conectează-te cu partenerul! Dacă programul amândurora vă permite, construiți-vă propriile ritualuri: băutului cafelei, luatul micului dejun sau faceți sport împreună. Mai mult, nu ezita să faceți planuri împreună, să vorbiți despre hobby-uri și alte asemenea.
  • Planifică-ți întâlnirile de la job, dimineața la cafea! Mi se pare o strategie super bună. Ritualul cafelei mereu aduce oamenii mai aproape, conectându-i. Și, mai mult, ai siguranța că persoana cu care te întâlnești nu are dispoziție proastă din cauza altei probleme de la job, astfel că sunt șanse mult mai mari ca întâlnirea să meargă ca pe roate.
  • Verifică-ți mailul! Dacă faci acest lucru înainte să ajungi la birou, vei avea șansa să prioritizezi sarcinile, în funcție de gradul de urgență pe care acestea îl au și nu vei mai pierde timp cu această parte administrativă.
  • Citește știrile! O persoană de succes este întotdeauna la curent cu ceea ce se întâmplă în jur. Indiferent de sursa de informare, majoritatea oamenilor de succes merg la job având o idee despre ceea ce se petrece în lume.

Desigur că nu toți oamenii de succes practică toate aceste obiceiuri. Fiecare persoană găsește cea mai bună formulă de petrecerea a timpului de dimineață, astfel încât să-și înceapă ziua încărcați cu energie pozitivă. Dacă voi încă nu ați găsit formula magică, poate obiceiurile de mai sus vă inspiră.