5 Obiceiuri matinale care influențează greutatea corporală

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

5 Obiceiuri matinale care influențează greutatea corporală

Ți-ai dori să faci anumite schimbări în ceea ce privește stilul de viață, care să te ajute să slăbești? Poți începe prin a renunța la câteva dintre obiceiurile care afectează greutatea corporală.

Câteva dintre obiceiurile care afectează greutatea corporală le desfășori zilnic, imediat ce te trezești. Iată ce ar trebui să eviți!

Obiceiuri matinale care cresc greutatea corporală

  1. Dormi prea mult! Deja se știe că somnul insuficient a fost asociat cu creșterea greutății corporale. La fel de dăunător este și somnul în exces. În acest sens, un studiu din 2014 a descoperit că acele persoane care dorm mai mult de 10 ore continuu cunosc o creștere a indicelui de masă corporală. De asemenea, somnul în exces este asociat cu creșterea nivelului de cortizol. Acest hormon, pe lângă provocarea stresului, determină mâncatul în exces, deci greutatea corporală va crește. O calitatea optimă a somnului înseamnă să dormi 7-8 ore/noapte, neîntrerupt.
  2. Lipsa luminii. Poate părea ciudat, însă există studii care susțin că lumina naturală determină activarea mai devreme a metabolismului, dimineața. Cercetările au arătat că razele UV dimineața sunt sănătoase. Acestea furnizează energie organismului în timp ce declanșează activitatea metabolică. 20-30 de minute de soare dimineața sunt suficiente pentru a avea efecte pozitive asupra indicelui de masă corporală.
  3. Mănânci prea puțin la micul dejun! Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei. Astfel, dacă vrem ca organismul nostru să se bucure de energie întreaga zi, este recomandat să-i oferim doza necesară de nutrienți. Astfel, un mic dejun adecvat ar trebui să aibă 500-600 de calorii și să conțină carbohidrați, proteine, antioxidanți, grăsimi sănătoase, vitamine și minerale. Același efect negativ îl are și mâncatul nesănătos. Astfel de gustări nu sunt sățioase, fiind o bombă cu calorii goale.
  4. Aștepți prea mult până să iei micul dejun. Și acest obicei poate influența negativ greutatea corporală. Corpul are nevoie de energie pentru a-și activa funcțiile. De obicei, rezervele din timpul nopții sunt în mare parte epuizate, astfel că dimineața e recomandat „să faci plinul”. Mai mult, atunci când stomacul se simte gol, acesta crește producția de sucuri acide, declanșând inflamarea și simptome ale gastritei. Din acest motiv este bine să mâncați imediat ce vă treziți. Nu ezitați să consumați și o băutură sănătoasă, cum ar fi un ceai sau puțină apă călduță cu lămâie.
  5. Desfășurați activitățile matinale în grabă. Activitățile multiple pe care le desfășori imediat ce te trezești, te fac să ai impresia că nu dispui de suficient timp și atunci începi să desfășori totul în grabă. Deși acest lucru vă poate ajuta să încheiați toate activitățile la timp, această grabă poate crește nivelul de anxietate. Acesta, la rândul său, influențează negativ greutatea corporală. Trezirea cu 20-30 minute mai devreme vă poate ajuta să evitați acest stres.