5 motive pentru care simți continuu că îți e foame

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

5 motive pentru care simți continuu că îți e foame

Ai tot timpul senzație de foame, deși, potrivit programului tău, tu chiar mănânci? Ei bine, există câteva motive care te pot determina să te confrunți destul de des cu această senzație, dacă nu chiar continuu!

Iată care sunt acestea!

Motive care provoacă senzația de foame continuă

  1. Consumi o cantitate prea mare de carbohidrați rafinați. Dacă o zi obișnuită de-a ta arată ceva de genul: mic dejun – cereale, prânz – 1-2 felii de pizza sau un ditamai sendvișul, gustare – chipsuri, cină – orez alb sau paste, desert – o prăjiturică sau orice dulce, e clar că nu ai o nutriție prea sănătoasă. Lipsa fibrelor sățioase din dietă, dar și prezența carbohidraților simpli care ard rapid în corp, cresc rapid nivelul de zahăr din sânge, după care are loc o scădere bruscă. Astfel, se declanșează hormonii de foame, lăsându-vă cu o și mai mare dorință de a consuma carbohidrați nesănătoși.

Tips: optează pentru carbohidrați complecși, cum sunt cei din quinoa, orez brun, pâine integrală sau legume crucifere.

  1. Nu te odihnești suficient. Somnul insuficient determină scăderea nivelului de leptină, ceea ce mărește pofta de mâncare. De asemenea, potrivit specialiștilor, lipsa somnului este asociată cu arderea unui număr mai mic de calorii, lipsa controlului asupra apetitului și creșterea nivelului de cortizol care stochează grăsimea.

Tips: este recomandat un program de somn echilibrat care să includă 7-8 ore de somn pe noapte.

  1. Mănânci conform caloriilor și nu nutrienților. E adevărat că numărul caloriilor consumate zilnic contează, însă asta nu e suficient. Sațietatea este oferită de următorii nutrienți: fibre, proteine și grăsimi sănătoase. Din păcate, carbohidrații simpli sunt extrem de săraci în aceste tipuri de nutrienți, dar foarte bogați în calorii goale.

Tips: începe ziua cu o masă bogată în proteine și grăsimi sănătoase, cu ar fi iaurtul grecesc sau o omletă cu legume sau o budincă de chia.

  1. Mănânci prea repede. Potrivit specialistului Cara Stewart, hormonilor asociați foamei le ia 20-30 de minute pentru a ajunge la creier. Astfel, dacă ai obiceiul de a termina de mâncat în nici 5 minute, cu siguranță ești predispus, mai degrabă consumului mai mare, decât procesului de umplere/sațietate.

Tips: încercați să mestecați mai încet! Ba mai mult, așteptați cel puțin 10 minute, înainte de a trece la felul 2 de mâncare. În acest timp este recomandat să beți apă. Astfel, stomacul tău va decide corect când e sătul, iar digestia va fi mai eficientă.

  1. Sari peste mese. O cauză evidentă și extrem de importantă. Atunci când nu mâncați, corpul își poate epuiza depozitele de glucoză din sânge, acest lucru determinând o creștere a hormonului foamei numit grelină, crescând astfel apetitul.

Tips: aveți grijă să nu treacă un interval mai mare de 4-5 ori între mese. De asemenea, țineți aproape gustările sănătoase care vă vor ajuta să reduceți foamea, fără să exagerați cu consumul.