9 Modalități psihologice care te ajută să pierzi în greutate

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

9 Modalități psihologice care te ajută să pierzi în greutate

Pierderea în greutate sau, specific acestei perioade, evitarea de a lua în greutate, poate fi o misiune provocatoare pentru cei care vor să-și păstreze formele. Mai ales când de Paște masa e plină de bunătăți: drob, cozonac, ouă roșii, etc. Totuși, nu este imposibil. Astfel, există unele modalități psihologice care te ajută să pierzi în greutate.

Apelând la aceste modalități psihologice, vei reuși să-ți schimbi perspectiva privind aspectul fizic și modul în care să ajungi la greutatea dorită.

Modalități psihologice care te ajută să pierzi în greutate

  • Revizuiește ceea ce știi despre pierderea în greutate. Descoperă balanța energetică a propriului organism. Adică, fii cu băgare de seamă, și vezi care e cantitatea de calorii necesară pentru a-ți menține greutatea actuală a corpului. Odată ce înțelegi acest proces al balanței energetice este posibil să te simți mai puțin tentat să mănânci aiurea.
  • Evită consumul din recipiente opace! Tot ce consumi, pune pe farfurie. Nu consuma din pungi opace cărora nici nu le vezi fundul, riscând să mănânci în exces. Astfel, cea mai bună metodă este să-ți planifici porția, să o cântărești și să o pui pe farfurie. În acest mod, mănânci exact cât trebuie.
  • Nu apela la diete! E adevărat că acestea pot da randament pe termen scurt, însă imediat ce renunți la ele, riști să revii la vechea greutate. Astfel, trebuie să-ți construiești un stil de viață sănătos, acesta având rezultate eficiente pe termen lung.
  • Păcălește-ți stomacul, oferindu-i senzația de sațietate. Atunci când ai poftă de gustare, încearcă să înlocuiești gustările pe bază de zahăr cu morcovi sau țelină. Nu doar că au mult mai puține calorii, însă fibrele din compoziție îți vor oferi starea de sațietate de care ai nevoie.
  • Consideră sportul o activitate amuzantă. Acesta nu trebuie să fie o corvoadă. Astfel, personalizează-ți antrenamentul. În momentul în care vei descoperi o activitate sportivă pe care îți va face plăcere să o desfășori, există șanse mult mai mare să vrei să introduci acea activitate în rutina ta săptămânlă.
  • Înțelege care sunt cauzele obezității. Cele mai multe cauze ale obezității sunt asociate stilului de viață și nu sunt moștenite genetic. Totodată, se pare că dacă o persoane supraponderală sau obeză crede că principala cauză a obezității este stilul de viață nesănătos, atunci sunt șanse mai mari ca aceasta să adopte un stil de viață sănătos.
  • Motivează-te punându-ți întrebări provocatoare. De exemplu, raportează-te la pierderea/menținerea în greutate ca la o provocare. De obicei, când privim acest proces în mod competitiv, sunt mai multe șanse să ne demonstrăm că suntem capabili să reușim.
  • Fii blând cu tine însuți. Să te vezi într-o lumină pozitivă, este un lucru benefic. Totodată, gândește-te cum vei arăta peste 6 luni dacă adopți un stil de viață sănătoasă. Cu siguranță imaginea sexi din mintea ta de va motiva suficient.
  • Dormi suficient! Se pare că un somn odihnitor și suficient – 7 ore/noapte – ține departe tentațiile dulci sau bogate în grăsimi.

Sursa: www.independent.co.uk