Mananc peste ca sa nu ma sinucid

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

Mananc peste ca sa nu ma sinucid

Pun pariu ca ti-a placut asta! Nu am innebunit, nici nu fac vreun anunt isteric, consemnez numai ce spun si demonstreaza oamenii de stiinta. Evident, o fac in stilul Orasului Vechi.

In seara asta merg in centrul Vechi si comand peste si promit sa fac o obisnuinta din asta. De ce? Se pare ca acest comportament alimentar ma ajuta sa inving boala secolului: depresia.

American Journal of Epidemiology afirma ca acest fapt este generat de nivelul crescut de acizi grasi Omega 3 din peste, care interactioneaza cu hormonii sexuali feminini estrogen si progesteron, pentru a mentine functionarea corecta a creierului, informeaza dailymail.co.uk.

O echipa a Institutului de cercetare Menzies din Australia a monitorizat peste 1.400 de barbati si femei, cu varsta cuprinsa între 26 si 36 de ani, pentru o perioada de cinci ani, informeaza Mediafax.

“În cazul femeilor, fiecare portie de peste adaugata în meniul saptamanal a dus la reducerea cu 6% a riscului de depresie în perioada imediat urmatoare. Femeile care mancau regulat peste mai mult de doua ori pe saptamana prezentau un risc cu 25% mai mic de a suferi de depresie în perioada imediat urmatoare comparativ cu cele care mancau peste mai rar de doua ori pe saptamana. În cazul barbatilor, consumul de peste nu a fost asociat cu reducerea riscului de depresie. Faptul ca efectul protector a fost observat în cazul femeilor si nu al barbatilor ar putea fi explicat prin aceea ca barbatii consuma mai multi acizi grasi Omega 3 din alte surse alimentare, mai ales din carne”, se precizeaza în studiul cercetatorilor australieni.

“Acest studiu demonstreaza din nou ca oamenii nu ar mai trebui sa considere mancarea doar materie prima si sa gandeasca într-o perspectiva mai larga. Nu este nevoie de multe eforturi pentru a va schimba dieta, pentru a va bucura de beneficii considerabile pentru sanatate”, a spus nutritionistul Sarah Schenker.

Macroul, tonul proaspat, somonul sau sardinele sunt recomandate a fi consumate o data pe saptamana, la fel si crustaceelesau pestele alb care sunt alimente bogate in nutrienti si minerale esentiale.