Încetează să mai mănânci repede! Uite ce efecte negative are acest obicei

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

Încetează să mai mănânci repede! Uite ce efecte negative are acest obicei

Data viitoare când începi să-îmbuci mâncarea cu viteza luminii, ar fi bine să-ți dai seama și să pui frână, recomandă cercetătorii, pentru că mâncatul rapid are numeroase efecte negative.

Mâncatul rapid nu doar că stimulează creșterea în greutate, dar poate determina și apariția unor probleme cardiace, potrivit unor cercetări recente, din Japonia.

Pentru a ajunge la aceste concluzii, cercetătorii au observat mai bine de 1000 de persoane, pentru o perioadă de 5 ani. Participanții au fost supuși unui examen de sănătate la începutul studiului în 2008 și încă o dată spre sfârșitul anului 2013. Ei au completat, de asemenea, sondaje privind dieta, exercițiile fizice și istoricul medical.

După ce participanții au fost clasificați în 3 categorii – lent, normal, rapid – în funcție de viteza cu care mănâncă, cercetătorii au descoperit că acele persoane care-și devorau mâncarea foarte repede, erau mai predispuși să câștige în greutate și să aibă niveluri mai mari de zahăr în sânge și colesterol rău.

De asemenea, consumatorii rapizi au fost de două ori mai susceptibili să dezvolte sindromul metabolic – grupul de factori de risc, cum ar fi hipertensiunea arterială sau obezitatea abdominală, asociate cu afecțiuni cum ar fi bolile de inimă, diabetul zaharat și accidentul vascular cerebral – în comparație cu persoanele care mâncau cu o viteză normală.

Aceste lucruri se întâmplă deoarece consumul rapid poate provoca fluctuații ale glicemiei, ceea ce poate duce la rezistența la insulină, a declarat autorul studiului Takayuki Yamaji. Asta înseamnă că corpul tău nu poate absorbi cu ușurință glucoza din sânge, așa că în cele din urmă vei avea nevoie de insulină din ce în ce mai mult pentru a permite glucozei accesul în celule, explică Institutul Național American de Diabet și Boli Digestive și Rinichi.

În timp, acest lucru se poate tranforma în diabet zaharat de tip 2 și boli de inimă, deoarece nivelurile ridicate ale zahărului în sânge vă pot deteriora nervii și vasele de sânge.

Pe de altă parte, cei care mâncă lent sunt mai puțin susceptibili de a fi obezi, potrivit cercetărilor anterioare.

Deoarece nu există o formulă specifică pentru cât timp ar trebui să dureze masa, cercetătorii recomandă să ne concentrăm asupra texturii alimentelor. Încercați acest lucru: mestecați mâncarea suficient, până când aceasta are o consistență netedă, fără „cocoloașe”. Așteptați ca aceasta să ajungă în stomac, respirați și apoi luați următoarea bucătură.




Te-ar mai putea interesa: