5 idei simple pentru un mic dejun sănătos și sățios

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

5 idei simple pentru un mic dejun sănătos și sățios

Ești în căutarea unui mic dejun sănătos și sățios care să se potrivească obiceiurilor tale matinale? Vezi care dintre sugestiile de mai jos ți se potrivește!

Idei pentru un mic dejun sănătos și sățios, dezvăluite de specialiști pentru time.com

  1. Dacă preferi un mic dejun bogat în carbohidrați, uite câteva variante! Cerealele, ovăzul și alte alimente bogate în carbohidrați sănătoși (complecși), sunt variante ideale pentru micul dejun, întrucât acestea oferă un impuls de energie constantă. Totuși, nu este recomandat să consumați un mic dejun format doar din carbohidrați, astfel că e necesar să consumăm și o sursă semnificativă de proteine.

Sugestie de consum: puneți 3 linguri de zer sau praf de proteină pe bază de plante într-un bol cu lapte, peste care adăugați cereale și fructe proaspete.

  1. Dacă ești genul căruia îi place să se antreneze dimineața, atunci dieteticienii recomandă un mic dejun format din carbohidrați care să se digere rapid, și proteine.

Sugestie de consum: încercați să mixați următoarele alimente: cuburi de mango înghețat, un iaurt simplu grecesc, cu un nivel scăzut de grăsimi, lapte, o porție de pulbere de sfeclă roșie și puțin ardei iute. Pulberea de sfeclă este o sursă bogată de nitrați, aceștia sporind recuperarea. Fructele și laptele ajuta la umplerea electroliților sodiu, potasiu și calciu, care sunt importanția pentru funcția musculară. Ardeiul iute stimulează metabolismul și are rol antiinflamator.

  1. Dacă ești genul de persoană căreia nu prea-i place să mănânce dimineața, poți opta pentru o gustare ușoară!

Sugestie de consum: puteți opta pentru puțină brânzică de vaci proaspătă, amestecată cu semințe de cânepă. 3 linguri de astfel de semințe conțin 3 grame de fibre, 10 grame de proteine, dar și minerale, zinc sau magneziu. Pentru mai multe savoare, puteți adăuga și roșii cherry cu busuioc.

  1. Dacă îți dorești să pierzi în greutate, atunci recomandat să începi ziua cu un pahar mare de apă. Nu doar că e energizantă, însă, potrivit medicilor, aceasta te poate ajuta să te simți mai plin/-ă, luând decizii mai sensibile în ceea ce privește alimentația. Combinația ideală în acest caz este fibre + proteine.

Sugestie de consum: ouă amestecate cu legume (ciuperci, ardei, ceapă, după preferințe), după care poți servi o mână bună de fructe de pădure. Atât murele, cât și zmeura conțin 8 grame de fibre și circa 60 de calorii/cană, această cantitate reprezentând o treime din necesarul zilnic de fibre.

  1. Dacă mai ai la dispoziție doar 5 minute până să pleci, smoothie-ul poate fi o variantă la-ndemână. Puteți să îl pregătiți de seara, îl puneți într-un termos, gata să îl luați cu voi dimineața când plecați.

Sugestie de preparare: puteți amesteca lapte de migdale cu puțin unt de migdale, banane, curmale, rapini, ovăz, semințe de cânepă, vanilie.