6 gustări care previn mâncatul în exces

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

6 gustări care previn mâncatul în exces

Când vine vorba de mâncare, specialiștii în domeniu se contrazic în opinii, astfel că unii dintre aceștia consideră că 3 mese pe zi și gustările dintre aceștia sunt deja prea multă mâncare. Totuși, dacă nu sunteți adepții acestei teorii și nu puteți sta fără o gustare, iată câteva recomandări care să previn mâncatul în exces.

Ce alimente previn mâncatul în exces

  1. Fistic – atât pentru adulții sănătoși, cât și pentru aceia care suferă de boli metabolice cum ar fi diabetul zaharat, consumul de fistic favorizează scăderea senzației de foame, susținând răspunsurile sănătoase de insulină de după mese. Un studiu din 2015 a descoperit că acele persoane care au introdus fisticul în dieta zilnică pentru o perioadă de 10 săptămâni, au avut un nivel mai sănătos de acizi grași în sânge.
  2. Năut – cercetările susțin că adăugarea năutului și a altor leguminoase la o masă sau la o gustare, cresc nivelul de sațietate cu până la 31%. Totodată, un alt studiu din Australia a susținut că sănătatea intestinului și funcția acestuia sunt îmbunătățite în cadrul consumatorilor de năut.
  3. Spanac – e adevărat că nu e cel mai atrăgător aliment, însă este extrem de sănătos. Atât spanacul, cât și alte legume verzi conțin membrane de plante numite „tilacoide”. Acestea au rolul de a crește gradul de sațietate, reducând pofta de dulciuri. Cel puțin asta au descoperit cercetătorii suedezi în cadrul unu studiu desfășurat în anul 2015. Înainte de consum, este recomandat să nu fierbeți spanacul. Pe această cale, nu veți face decât să pierdeți vreo 3 sferturi din conținutul său de nutrienți.
  4. Fasole – bogată în fibre de încetinire a digestiei și în proteine sățioase, fasolea este unul dintre primele alimente pe care dieteticienii le menționează atunci când sunt întrebați despre alimente sățioase care să prevină mâncatul în exces. Vestea bună e că fasolea te ajută să slăbești, chiar și atunci când obiectivul tău nu e scăderea în greutate. Asta a descoperit un studiu din 2016, publicat în American Journal of Clinical Nutrition.
  5. Ghimbir – există multe dezbateri ale specialiștilor despre alimentele care sunt capabile să „revigoreze” metabolismul… în privința ghimbirului nu există niciun dubiu. Anumiți compuși din acesta determină acest lucru. Același rol îl are și capsaicina din ardeii iuți. Aceste 2 alimente pot crește rata metabolică a organismului, reducând simultan apetitul. O variantă de consum a ghimbirului este să-l radeți, în varianta sa proaspătă, peste spanac sau fasole.
  6. Cafea – probabil nu este primul lucru la care te gândești atunci când îți e foame… totuși, consumul de cafea poate reduce nivelul de hormon de stimulare a apetitului, potrivit unui studiu recent desfășurat de germani și austrieci. Mai mult, diverse cercetării au asociat cafeaua cu scăderea greutății corporale și cu o durată de viață mai lungă.