Dieta cu înghețată: cât este de benefică?

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

Dieta cu înghețată: cât este de benefică?

Chiar dacă suntem în mijlocul iernii, o scurtă călătorie imaginară în sezonul cald, mai aproape de gusul delicios și răcoros al unei înghețate, nu strică niciodată. Mai ales dacă vă spunem că există cercetări care susțin dieta cu înghețată (deci nu vă fie teamă că vă îngrășați) și beneficiile acesteia: pierderea în greutate, reducerea simptomelor premenstruale, reducerea riscului de a dezvolta cancer de colon și scăderea tensiunii arteriale.

Dieta cu înghețată a fost menționată pentru prima oară în 2002, într-o carte cu același nume – Ice Cream Diet – de către Holly McCord. McCord este dietetician și fost editor de nutriție al revistei Prevention.

În carte, McCord încurajează oamenii să mănânce o porție de înghețată în fiecare zi ca parte a dietei, atât timp cât aceștia urmează simultan un regim alimentar sănătos.

Mai exact, McCord recomandă consumarea a 1.250 de calorii pe zi, pe lângă o porție de înghețată, astfel încât totalul zilnic să fie de 1.500 de calorii, informează The Independent!

În luna decembrie a anului trecut, Public Health England a dezvăluit noi recomandări, conform cărora britanicii ar trebui să vizeze un aport caloric de 1.800 pe zi, spre deosebire de cantitățile recomandate anterior de 2.000 de calorii pentru femei și 2.500 de bărbați.

Ideea este să aveți mereu în vedere și numărul de calorii arse, raportat la cele consumate, astfel încât să fiți în deficit caloric, dacă vă doriți pierderea în greutate.

Revenind la introducerea înghețatei în alimentația noastră, este aceasta o alegere înțeleaptă, dacă ne dorim să slăbim? Potrivit lui McCord, da, întrucât, în acest mod, nu simțim că mai există restricții privind alimentația. Totul este să fiți atenți la cantitatea consumată.

În timp ce înghețata poate fi considerată o plăcere „vinovată” în general, studiile susțin beneficiile consumului regulat.

Astfel, potrivit The Independent, o cercetare britanică din 2016 a concluzionat că consumul crescut de produse lactate ar putea ajuta femeile de vârsta a doua și cele trecute de aceasta, să-și mențină o greutate sănătoasă.

În plus, un studiu din 2005, efectuat de Centrul de Științe neuroimagistice din cadrul Institutului de Psihiatrie din Londra, a constatat că consumul de înghețată vă poate face fericit, deoarece „luminează” zonele de plăcere ale creierului.

Deci, concluzia ar fi că înghețata sau orice alte mici plăceri culinare pot fi introduse în dieta zilnică, atât timp cât aceasta presupune o nutriție echilibrată și sănătoasă.