Dependență de smartphone? Uite cum poți scăpa de ea!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

Dependență de smartphone? Uite cum poți scăpa de ea!

Având smartphone-urile, tabletele, laptopurile mereu la-ndemână și conectate la internet, nu este un lucru pozitiv pentru bunăstarea stării noastre mintale, conchid experții. Desigur că efectele negative deja le cunoaștem: afectarea interacțiunilor face-to-face, incapacitatea de a fi complet prezenți, oboseală psihică, etc. Dacă vrei să scapi de dependența de smartphone, fără să iei în calcul opțiunea simplă de a-l arunca sau de a-l sparge, uite ce trebuie să faci!

Elimină dependența de smartphone! Iată câteva etape simple ce se desfășoară pe parcursul a 3 săptămâni.

Cum să scapi de dependența de smartphone

Săptămâna 1

Implementați strategia „zone fără tehnologie”! Deja e celebră chestia „cine ia telefonul de pe masă, plătește toată nota.”. Eh, ceva de genu’! Mai exact, trebuie să-ți propui să renunți la tehnologie în mod conștient în momente cheie din viața ta.

Recomandări:

  • Nu utiliza telefonul în primele 30 minute de când te-ai trezit! Formează-ți alt obicei care să nu implice ațintirea ochilor într-un ecran. Citește o carte, ascultă muzica preferată și dansează, ia micul dejun pe terasă, etc. Orice activitate care să-ți ofere o stare pozitivă.
  • Nu utiliza telefonul în timp ce iei cina sau orice altă masă! Bucură-te de compania persoanelor cu care iei masa. De fapt, și atunci când ești singur, recomandarea e aceeași: nu lăsa ca utilizarea smartphone-ului să-ți perturbe masa.
  • Nu utiliza telefonul înainte de culcare! Totul constă în voința de care dai dovadă. Ca să fii sigur că nu cazi în capcana social media, îți poți stabili propriile limite. De exemplu, după ora 21:00, nu mai utilizezi telefonul, decât dacă sună.

Săptămâna 2

În cea de-a doua săptămână, deciziile tale trebuie să fie mai stricte și voința de fier! Problema e că de multe ori ajungem să utilizăm telefonul din plictiseală. De asemenea, suntem siguri că vi s-a întâmplat și vouă să ziceți că luați o pauză de la laptop și ghici ce? Utilizați telefonul în schimb. Pentru a evita astfel de capcane, iată câteva recomandări de la specialiști:

  • Dezactivați notificările! Lasă-le setate doar pe alea pentru mesajele text și apeluri, restul închide-le. Primind 999.999.999 de notificări zilnice de la platformele de social media, nu vor face decât să te simți mai copleșit.
  • Bucurați-vă de momentele în care nu faceți nimic! În loc să pierzi 15 minute dând scroll, mai bine relaxează-te psihic, meditează, eliberează-ți mintea efectiv.
  • Găsiți diverse metode de relaxare! Bineînțeles, care să nu includă utilizarea telefonului. Faceți o baie, gătiți ceva bun, ieșiți în parc, jucați-vă cu copilul! Orice doriți, cu siguranță este mai bine decât să stai înțepenit pe canapea cu un smartphone în mână.

Săptămâna 3

Rețineți! Ideea nu e să renunțați definitiv la utilizarea telefoanelor, ci să nu mai fiți dependenți de acestea. Decideți când și pentru ce le utilizați! Recomandări în acest sens:

  • Utilizați alertele de la telefon la fiecare 40 minute, pentru a vă aminti să mergeți să beți un pahar cu apă sau să vă ridicați de pe scaun sau să faceți orice activitate relaxantă pentru a vă destinde de la utilizarea ecranelor.
  • Monitorizați-vă propria utilizare a telefonului! De exemplu, AppDetox este o astfel de aplicație. Aceasta îți permite să stabilești de câte ori ai voie să utilizezi o anumită aplicație într-un anumit interval de timp, cum ar fi programul de lucru.
  • Utilizați telefonul pentru a vă menține în formă! De exemplu, pentru a vă contoriza pașii sau pentru a urmări un videoclip de yoga înainte de culcare.