De ce ar trebui să nu renunți complet la carbohidrați

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

De ce ar trebui să nu renunți complet la carbohidrați

Când vine vorba de alimentație și modelarea corporală, părerile sunt împărțite. Ba că trebuie să mănânci mult din aia, ba trebuie să renunți definitiv la cealaltă și tot așa.

Ideea e că, indiferent dacă ne dorim să punem masă sau să slăbim, o alimentație echilibrată, care să ne ofere toți nutrienții, este ceea ce organismul are nevoie.

Iată de ce nu trebuie să renunți complet la carbohidrați!

  • Carbohidrații ard grăsime

Carbohidrații nu numai că oferă „combustibil” mușchilor, astfel încât aceștia să fie la capacitate maximă în timpul antrenamentelor, însă ajută și la metabolizarea grăsimilor. Procesul pe care organismul îl utilizează pentru a converti moleculele de grăsimi în energie pentru ardere, necesită glicogen. Potrivit specialiștilor, dacă nu aveți carbohidrați stocați la bord, corpul se va scufunda în proteine (adică în țesutul muscular) pentru a face glucoză într-un proces numit gluconeogeneză.

  • Pierderea în greutate provocată de reducerea carbohidraților, este temporară și reprezintă în mare parte apă.

Fiecare gram de carbohidrați stochează cu trei până la patru grame de apă. Când reduceți drastic carbohidrații, apa este eliminată din mușchi și din ficat, lucru care se observă pe cântar. Totuși, obiectivul nu este doar să pierdem kilograme, ci și grăsimi.

Mai mult decât atât, deprivarea completă a creierului de carbohidrați și zahăr poate duce la pierderea controlului în cheat days, astfel că riști să pui înapoi tot ce ai dat jos până atunci sau chiar mai mult.

  • Nu renunța la legume!

Legumele conțin o cantitate mică de carbohidrați, însă acestea nu sunt suficiente pentru a vă oferi toată energia de care aveți nevoie. Totuși, nu renunțați la ele, întrucât reprezintă o sursă excelentă de alte substanțe nutritive de care organismul are nevoie. Pentru a vă procura cantitatea optimă de carbohidrați de care corpul are nevoie, apelați la surse sănătoase, precum: quinoa, cartofii dulci, pâine și paste integrale sau orez brun.

  • Cu cât faci mai multă mișcare, cu atât ai nevoie de mai mulți carbohidrați!

Cantitatea de care organismul are nevoie, depinde de nivelul de activitate practicat și de obiectivul personal: luare în greutate sau pierdere în greutate. Potrivit recomandărilor specialiștilor, carbohidrații ar trebuie să reprezinte între 45% și 65%  din consumul zilnic de calorii.

Deci, la o dietă de 2.000 de calorii, carbohidrații ar trebui să constituie 225 – 325 grame pe zi. În schimb, dacă dorești să pierzi în greutate ar fi bine să te limitezi la un consum de 50 – 150 grame de carbohidrați zilnic.