Cum să nu mai amâni alarma și să te trezești la timp

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

Cum să nu mai amâni alarma și să te trezești la timp

Să ghicim: în fiecare dimineață treci prin același „ritual”… alarma sună, tu o amâni; alarma sună și dai din nou amânare. Și repeți procedeul până se face mult prea târziu și intri în panică de timp. Iar acum nu-ți mai rămâne decât să dai repede cu șampon uscat pe păr și să pleci în goană.

Dacă te-ai săturat ca toate diminețile să se desfășoare aproximativ în acest mod, este momentul să faci o schimbare. Încetează să mai amâni alarma și fă-ți diminețile mai ușoare!

5 recomandări care te vor ajuta să te trezești la timp

  • Pune-te la timp la somn!

Cea mai bună modalitate de a te trezi la timp este să te pui mai devreme la somn ca să te poți bucura de un somn de calitate suficient. În cazul în care nu te bucuri de suficient somn sau ai un program neregulat, creezi un fel de diferență de furs orar, auto-impusă, lucru care te determină să amâni alarma în repetate rânduri dimineața.

Ai grijă să dormi între 7-9 ore pe noapte și îți va fi mult mai ușor să lupți contra dependenței de a amâna alarma.

  • Monitorizează-ți etapele de somn!

Deși somnul profund apare în general în prima parte a nopții, există pete periodice de somn profund care apar și dimineața devreme. Astfel, dacă se întâmplă ca alarma să sune în această perioadă de somn adânc, îți va fi super greu să te dai jos din pat. Mai mult decât atât, vei experimente „inerția de somn”, adică te vei confrunta cu o stare de somnolență extremă, până la câteva ore după somn.

Deși nu există o modalitate perfectă care să te asigure că alarma nu sună într-o astfel de etapă, trackerele de genul Beddit sau Sleep Cycle pot fi de folos.

  • Lasă lumina să pătrundă în cameră!

În general, ne trezim mult mai ușor când suntem expuși la lumină, deoarece lumina este principalul factor responsabil de stabilirea ritmului circadian.

Ca să-ți fie mai ușor să te ridici să tragi draperiile, poți pune telefonul lângă fereastră. În acest mod, dimineața când alarma va suna și te vei ridica să o amâni/oprești, tragi și draperiile, iar creierul va ști că e momentul să se trezească.

  • Crește-ți motivația de dimineață!

Specialiștii afirmă că „trezirea este fiziologică”, în timp ce „ridicarea din pat este voluntară”. Deci, atunci când ne trezim devreme ca să mergem la serviciu sau ca să alergăm în parc, trebuie să ne asigurăm că suntem încântați despre fapul că datul jos din pat este o necesitate.

O idee bună ar fi să desfășurăm o activitate care ne face plăcere, dimineața, pentru a ne motiva să ne ridicăm din pat.

  • Ia în considerare calitatea somnului!

Dacă recomandările de mai sus nu ți-au fost de folos, poate ar trebui să consulți un specialist care să îți verifice calitatea somnului. Spre exemplu, chiar dacă dormi orele recomandate, dacă somnul este unul agitat, cu siguranță nu te vei trezi odihnit.