Cum să reduci stresul zilnic și anxietatea

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

Cum să reduci stresul zilnic și anxietatea

Stresul zilnic și anxietatea sunt probleme pe care le experimentăm, vrem sau nu. Acestea sunt cauzate de diverse motive. Fie ne e teamă de eșec, fie suntem prea concentrați pe consolidarea materială sau poate încercarea de a desfășura cât mai multe activități într-o zi, ajung să ne copleșească.

Indiferent care sunt cauzele, există unele metode prin care putem reduce stresul zilnic și anxietatea.

Cum să reduci stresul zilnic și anxietatea

  • Construirea de conexiuni sociale. – atunci când există persoane în care avem încredere, pe care le considerăm confidenți, ne ajută să ne redobândim echilibrul emoțional, înfrânând anxietatea. De asemenea, angajamentul social în sine promovează funcționarea cortexului prefrontal, acea parte a creierului pe care o folosim pentru a ne regla emoțiile și a lua decizii înțelepte.
  • Concentrarea sporită. – este recomandat să ne focusăm asupra prezentului, fără să ne lăsăm pradă remușcărilor sau regretelor, aceste stări din urmă cauzând stresul zilnic. Acest mod conștient de a acționa, de a ne controla faptele, nu schimbă fiziologia stresului, însă ne permite să întrerupem ciclul de stres. De asemenea, o pauză măcar de-o zi de la fluxul neobosit de factori de stres societal (inclusiv de la expunerea la mediile clasice sau online), poate fi de folos.
  • Trebuie să simțim că avem controlul. – desigur că nu trebuie să exagerăm, să fim obsedați de acest lucru, însă atunci când suntem stăpâni pe munca noastră, dar și în viața de zi cu zi, dispunem de o capacitate mai mare de a înfrâna stări de forma stresului zilnic sau a anxietății.
  • Rămâi activ fizic. – activitatea fizică reduce în mod semnificativ excesul de cortizol (sarcina lui este de a elibera și mai multă energie în situații de stres). De asemenea, sportul are numeroase beneficii și privind alte probleme, precum obezitatea, diabetul sau tulburările metabolice.
  • Evită alcoolul și capcanele alimentelor confortabile. – unele alegeri pe care le facem par că reduc stresul temporar, însă, pe termen lung, acestea își lasă negativ amprenta asupra sănătății noastre. Aici se situează și alimentele aparent confortabile. În această categorie intră alimentele cu calorii multe și grăsimi ridicate. Acestea contracarează temporar excesul de cortizol, însă cresc riscul altor boli și afecțiuni, precum bolile de inimă. În această categorie intră și alcoolul și unele medicamente.

Cel mai important lucru pe care îl putem face este să descoperim factorii care cauzează stresul zilnic. De asemenea, potrivit time.com, eficacitatea recomandărilor oferite mai sus se bazează pe dovezi. Deci, nu strică să le pui în practică dacă te confrunți cu stresul zilnic sau anxietatea.