Cum să faci să te trezești la timp. Sfaturi utile!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

Cum să faci să te trezești la timp. Sfaturi utile!

Diminețile sunt o corvoadă pentru tine? Ești genul care, până nu amână alarma măcar de 2 ori atunci când sună, nu se ridică din pat? Ah, desigur, și după ți-e ciudă că ai întârziat la ședința de dimineață… ca să scapi de această problemă, încearcă să pui în aplicare recomandările de mai jos, despre cum să faci să te trezești la timp.

Cum să faci să te trezești la timp

  • Pune-te să dormi la timp! Nu e ceva ce nu știam, însă dacă ne aducem aminte mai des, poate chiar o să punem în practică: cea mai bună metodă să te trezești la timp este să dormi suficient cu o noapte înainte. De asemenea, dacă ai un program neregulat de somn, începe să dormi între 7 și 9 ore pe noapte. Va fi un drum lung, dar în cele din urmă vei reuși să scapi de dependența amânării alarmei.
  • Ține cont de etapele de somn! Cel mai profund somn are loc în prima parte a nopții, însă pete periodice de somn profund apar și spre dimineață. Astfel, dacă alarma ta sună atunci când se întâmplă să fii într-o perioadă de somn profund, vei trage de tine să te trezești și te vei confrunta cu o stare de somnolență extremă până la câteva ore după trezire. Din păcate, aceste perioade de somn profund sunt destul de greu de determinat, însă extstă dispozitive care te pot ajuta ajuta să determini perioadele de somn profund și pe cele de lumină. Îți măsoară bătăile inimii și mișcările corpului, iar, imediat ce intri într-o fază de lumină, alarma va suna automat.
  • Creșteți intensitatea luminii din cameră. În general, ne trezim mai ușor atunci când suntem expuși la lumină. Motivul este că lumina reprezintă factorul responsabil de reglarea ritmului circadian. O soluție este să ții alarma lângă fereastră. Astfel, vei fi nevoit să te ridici să o oprești. Când faci acest lucru, deschide și jaluzele. Odată ce vei lua contact cu lumina naturală, creierul își dă seama că este momentul pentru trezire.
  • Crește-ți motivația! Potrivit specialiștilor, trezirea este fiziologică. Să te dai jos din pat, ține pur și simplu de voință. Astfel, indiferent de motivul pentru care trebuie să vă ridicați din pat, asigurați-vă că vă gândiți la această acțiune cu plăcere. Datul jos din pat la o oră matinală este o necesitate, iar noi trebuie să percepem acest lucru cu încântare.
  • Ai în vedere și calitatea somnului! Dacă nici măcar una din recomandările anterioare nu funcționează, ar trebui să analizezi și calitatea somnului. Dacă te confrunți cu un somn tulburat sau agitat, atunci, oricât de mult ai sta în pat, tot obosit te vei trezi.