Ce să mănânci și ce nu, înainte de culcare

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

Ce să mănânci și ce nu, înainte de culcare

 În timp ce experții confirmă că mâncatul exact înainte de culcare nu joacă un rol major în câștigul de greutate, acest obicei are totuși și efecte negative, tulburând somnul.

Astfel, dacă și tu preferi să iei diferite gustări înainte de culcare, ar trebui să ții cont de următoarele recomandări!

  • Nu mânca: ciocolată!

Când consumi tort de ciocolată sau prăjituri, înghiți cantități semnificative de zahăr. Pe lângă faptul că oricum asta nu este deloc benefic, când vine vorba de somn, ciocolata poate fi considerată o sursă de „cafeină ascunsă”.

Chiar dacă ciocolata nu conține prea multe lucruri, chiar și puțină cafeină poate perturba sau opri procesele chimice de inducere a somnului, atât în creier cât și în corp, dezvăluie specialiștii.

  • Mănâncă: banană!

Bananele conțin în cea mai mare parte carbohidrați care se digeră ușor. Digestia ușoară este cu siguranță obiectivul oricărei persoane care ia o gustare înainte de culcare.

Bananele sunt, de asemenea, o sursa bună de magneziu, care ajută la calmarea hormonilor de stres și astfel pot promova somnul.

  • Nu mânca: alimente bogate în grăsimi!

Alimentele bogate în grăsimi se digeră extrem de greu. Sigur că dacă vă doriți să mențineți starea de sațietate între mese, acestea pot fi o gustare potrivită. Totuși, înainte de culcare, nu sunt cea mai bună alegere!

Laptele, iaurtul, nucile, avocado, înghețata, untul, toate intră în această categorie.  Chiar și uleiul de măsline și brânza.

Deci, dacă obișnuiești să mănânci pizza înainte de culcare și ai probleme cu somnul, mai bine renunță la acest obicei.

  • Mănâncă: cereale integrale!

Carbohidrații consumați cu o oră sau două înainte de culcare, pot ajuta la declanșarea serotoninei, melatoninei și a altor neurotransmițători ai creierului, care promovează somnul.

  • Nu consuma: alimente acide!

Aproximativ 10% dintre bărbații mai tineri pot suferi de reflux de acid, fără ca măcar să știe acest lucru. Simptomele comune sunt o senzație de arsură în partea din spate a gâtului sau în piept.

Preparatele picante sau prăjite, precum și sosurile de roșii (din nou, gândiți-vă la pizza), sunt toate foarte acide, așa că nu trebuie consumate înainte de culcare.

  • Consumă: ouă

Ouăle sunt o sursă bună de proteine și, de asemenea, un aliment pe care stomacul ar trebui să fie capabil să îl proceseze suficient de repede.

De asemenea, este bine să ții cont că o porție de ouă amestecate trece mai repede prin somac, decât cele fierte.

  • Nu consuma: alcool

Alcoolul perturbă ritmurile normale de somn. Mai exact, acesta vă poate ajuta să adormiți, însă împiedică somnul profund mai târziu în noapte.

Astfel, dacă doriți să consumați 1-2 porții de alcool, o puteți face mai devreme la cină, cu 2-3 ore înainte să mergeți la culcare.

  • Consumă: kiwi

Un studiu norvegian din anul 2017 susține că fructele kiwi au îmbunătățit calitatea somnului, în rândul insomniacilor din grupul supus analizei.

Beneficiile s-ar datora cantității de antioxidanți conținute. Astfel, în afară de kiwi, și alte fructe sunt recomandate. Spre exemplu mere sau fructe de pădure.