Bucureștiul se transformă!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

Bucureştiul se transformă!

Cum va arăta Capitala după lucrările de modernizare

Din acest an, centrul Bucureştiului va căpăta o cu totul altă imagine, mult mai aproape de ceea ce îşi doresc turiştii şi locuitorii care vor să trăiască într-un oraş verde, departe de haosul din trafic. Primăria Capitalei a aprobat cele 62 de investiţii care vor viza un amplu perimetru, care pleacă din Piata Romana, merge spre Piata de Flori la sud, Calea Mosilor la est si Calea Griviței la vest. Investiţiile sunt cifrate la 239 de milioane de euro. 

Astfel, în zona Parlamentului, proiectul vizează sporirea atractivităţii pietonale a zonei Parlamentului atât pentru localnici, cât şi pentru turişti.

Astfel, in zona dintre Piata Unirii si Piata Constitutiei se va renunta la o banda de circulatie, traficul fiind mutat la marginea bulevardului. In centru va fi amenajata o zona pietonala, iar în subsolul pieţei o parcare cu 1000 de locuri.

Esplanada din fata Salii Palatului va fi de asemenea modificata, pietele Lahovari si Cantacuzino vor fi reconfigurate, iar un pod pietonal va fi construit peste Dambovita, in fata Curtii de Apel. In plus, malurile din zona vor fi transformate in locuri de promenada.

Pentru Piaţa Gheorghe Cantacuzino, proiectul îşi propune reorganizarea traficului astfel încât să fie restricţionată viteza de deplasare a autovehiculelor şi să se facă o conexiune pietonală între cele două parcuri din zonă, fără eliminarea traficului autovehicolelor.

Pentru realizarea obiectivelor se propune o parcare subterană sub spaţiul neconstruit al Pieţei Cantacuzino. Aceasta va deservi clădirile de locuit şi birouri adiacente, dar şi traficul generat de activităţile de relaxare generate de apropierea parcurilor Grădina Icoanei şi Ioanid.

În zona Parc Sfinţii Apostoli – Podul Calicilor, autorităţile propun construirea unei parcări subterane, realizarea podului pietonal, reabilitarea zonei din spatele Palatului de Justiţie şi a zonei Bisericii Domniţa Bălaşa, precum şi adaptarea la un sistem pietonal şi de biciclete.

“Se propune amenajarea urbană coerentă a spaţiului care defineşte cele două clădiri istorice – Palatul de Justiţie şi biserica Domniţa Bălaşa şi conectarea acestuia la activităţile şi fluxul de pietoni din Centrul Istoric, Piaţa Unirii şi bulevardul Unirii”, se arată în proiect.

În prima etapă se propune realizarea parcajului subteran Sfinţii Apostoli, a Podului Calicilor şi realizarea acceselor peitonale şi carosabile în subteran. Aceste intervenţii au rolul de a decogestiona traficul în zonă şi totodată de a elibera zona supraterană şi de a reda spaţiul pietonului.

Pentru atingerea acestor obiective, viteza traficului auto va fi redusă la 30 km/h şi se vor amenaja intrările în parcarea subterană. Parcarea subterană va cuprinde la nivel subteran spaţiile de parcare pentru autoturisme cu cca. 300 de locuri, spaţiile tehnice aferente şi spaţiile funcţionale destinate utilizatorilor.

În a doua etapă se va realiza reconfigurarea profilului străzii Palatului de Justiţie, prin realizarea unor spaţii verzi tampon pe linia de proprietate a Palatului de Justiţie şi totodată prin realizarea unui rând de parcări supraterane de acostament în partea de nord a parcului, în etapa a treia se va realiza uniformizarea pavimentului şi ridicarea părţii carosabile la acelaşi nivel cu pietonalul, conform reglementărilor, precum şi amenajarea peisagistică a parcului Sfinţii Apostoli, iar în etapa finală se va realiza pietonizarea străzii Palatul de Justiţie, astfel încât se vor elimina parcările supraterane şi se va extinde suprafaţa pietonală de la nivelul parcului.

În zona Parcului Izvor, Primăria vrea un nou pod pietonal şi pentru biciclişti peste Dâmboviţa şi peste Spaiul Independenţei. Acelaşi proiect include şi amenajarea spaţiului public Lipscani. Astfel, strada Lipscani va fi inclusă în suprafaţa scuarului, se va scoate circulaţia auto de pe segmentul dintre str. Radu Elie şi str. Anghel Saligny, pavajul, mobilarea şi iluminatul se vor face unitar pentru întreaga suprafaţă suprafaţă; se vor prevedea locuri de odihnă şi întâlnire într-o amenajare lejeră şi atractivă.

Dacă vom vedea proiectele transpuse în realitate, va însemna un plus de verdeaţă pentru Bucureşti, o creştere a interesului bucureştenilor şi turiştilor pentru plimbările prin centru şi un plus de atractivitate pentru Centrul Vechi. Sperăm ca proiectele să treacă de acest stadiu şi să devină cât mai rapid realitate pentru că am ajuns să trăim într-o capitală sufocată de maşini, prea puţin atractivă pentru turişti.