Antrenament desfășurat seara sau dimineața? Ce recomandă specialiștii!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

Antrenament desfășurat seara sau dimineața? Ce recomandă specialiștii!

Numeroase persoane de specialitate dar și oameni de succes asociază antrenamentul desfășurat dimineața cu o varietate de beneficii.

Potrivit acestora, antrenamentul de dimineață îți va pune la treabă metabolismul, îți va trezi atât corpul, cât și mintea și va spori concentrarea pe durata întregii zile.

Se pare că este minunat să te trezești așa devreme și să începi ziua făzând mișcare… dar pentru persoanele care nu sunt matinale, acest obicei se poate transforma într-o misiunea imposibilă.

Cu toate acestea, potrivit unui fiziolog, momentul din zi în care alegem să desfășurăm antrenamentul, influențează performanța și rezultatele, însă acel moment nu este neapărat dimineața.

De asemenea, momentul din zi la care este recomandat să faci mișcare, este relativ și depinde de ceasul personal al corpului, care detemină dacă faci parte sau nu din categoria persoanelor matinale, informează Men’s Health.

Și chiar dacă ești o persoană matinală, pot exista mai multe motive pentru care este dificil ca primul lucru pe care să-l faci dimineața să fie antrenamentul. În acest caz, poți opta fără probleme pentru un alt moment al zilei.

Mușchii sunt cu până la 30% mai puternici seara

Dr. Gladys Pearson, un fiziolog care studiaza mușchii, de la Universitatea Manchester Metropolitan, consideră că antrenamentul desfășurat seara are un impact mult mai mare asupra corpului decât exercitarea în orice alt moment al zilei, deoarece seara este atunci când ești mai puternic.

Cercetările lui Pearson sugerează că antrenamentul desfșurat seara poate crește capacitatea fizică cu 8-30%. Unul dintre motivele pentru care se întâmplă asta, spune ea, este că mușchii sunt mai calzi atunci.

Punerea în practică a acestei teorii a fost destul de restrânsă. Astfel, folosind trackerele, echipa lui Pearson a comparat performanța a trei participanți, după ce au desfășurat sărituri pe verticală dimineața și seara devreme.

Toți trei au dat dovadă de o performanță sporită seara. Cea mai mică performanță a reprezentat o îmbunătățire de 1.8%, iar cea mai mare a presupus o creștere de 16.3%, informează sursa citată.

Pearson consideră că aceste abilități sporite nu se datorează doar mușchilor mai calzi, hormonii jucând de asemenea, un rol în această îmbunătățire. Potrivit acesteia, dimineața hormonii îngreunează activitatea mușchilor, în timp ce seara se întâmplă exact contrariul.

Așadar, chiar dacă ești o perioadă matinală și ratezi antrenamentul de dimineață, ai putea să iei în calcul să îl desfășori și într-un moment mai târziu din zi.