Alimente recomandate înainte să consumi alcool

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

Alimente recomandate înainte să consumi alcool

Nu cred că mai există vreo dilemă că băutura poate avea numeroase efecte negative asupra organismului – balonare, gândire încețoșată și să nu mai vorbim de mahmureala de a doua zi…

Totuși, luând câteva măsuri de precauție înainte ca alcoolul să curgă, puteți contribui la minimizarea daunelor, spun experții. Iată ce să mâncați (și ce să evitați) pentru a vă pregăti corpul pentru o noapte de pomină!

Alimente recomandate

  • Proteine și grăsimi sănătoase

În momentul în care consumi alcool, mâncarea din stomac influențează rapiditatea cu care acesta ajunge la creier.

Potrivit specialiștilor, atunci când sunt mai multe alimente în stomac, alcoolul este obsorbit mai lent și durează mai mult până efectele sale ajung să se facă simțite.

În timp ce aproape orice fel de mâncare din stomac este binevenit, există unii experți care susțin că mesele cu proteine și grăsimi sunt chiar mai eficiente pentru încetinirea absorbției alcoolului.

  • Fructe și legume

Sunt ideale în situația în care se anunță o noapte „grea”, întrucât consumul acestora vă ajută să rămâneți hidratați. Castraveții, țelina și pepenele verde sunt unele dintre cele mai hidratante alegeri.

  • Apă

Chiar dacă aveți grijă la alimentația de dinainte, este recomandat să rămâneți hidratat și înainte, și pe parcursul consumului de alcool.

Recomandarea specialiștilor este ca băutura alcoolică să fie alternată cu câte un pahar de apă. În acest mod, nu întreci limita și eviți mahmureala. Chiar și adăugarea de cuburi de gheață în băutură este ok.

Înainte ca alcoolul să vă ia rău de cap, aruncați o privire la culoarea urinei. Dacă aceasta este mai închisă decât limonada, înseamnă că sunteți deshidratați.

Alimente „de evitat”

  • Ciocolată, roșii și alimente picante

Iată un alt motiv pentru a mânca înainte de a ieși: Alcoolul pe stomacul gol poate declanșa iritația care duce la reflux de acid, în special la cineva care are boala de reflux gastroesofagian sau este susceptibil la arsuri la stomac.

Ciocolata, roșiile și unele condimente pot fi iritante și să crească refluxul, iar alcoolul poate contribui la acest lucru. Același efect îl pot avea și băuturile acidulate sau alimentele prăjite.

  • Sare

Dacă consumați gustări sărate, procesate înainte de a consuma alcool, vă puteți simți balonați. Pe lângă senzația de disconfort provocată, balonarea vă poate determina să beți mai puțină apă și, deci, să fiți deshidratați pe parcursul consumului de alcool.

  • Cafeină

Cafeina și alcoolul nu reprezintă întotdeauna cel mai bun mix. Efectele energizate ale cafeinei ar putea să te facă să crezi că nu ai băut suficient sau că nu îți e somn. Asta ar putea să te facă să bei și mai mult – sau să crezi că ești suficient de lucid pentru a conduce până acasă, când, de fapt, nu ești.