7 motive pentru care te trezești în timpul nopții

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

7 motive pentru care te trezești în timpul nopții

Trezitul în timpul nopții este un chin pentru persoanele care o experimentează. Fie că este vorba de anxietate, nevoia de a merge la toaletă sau un coșmar, acest obicei urât vă tulbură somnul. Mai mult, odată trezit, poate fi destul de dificil să adormi din nou.

Dacă te confrunți cu o astfel de problemă, este bine să știi că există unele motive specifice care determină trezitul în timpul nopții. Iată 7 dintre acestea!

  1. În cameră este prea cald sau prea frig!

Dormitul într-o cameră cu o temperatură nepotrivită, poate îngreuna somnul. Astfel, experții recomandă ca temperatura din camera în care dormim, să fie de 18-21 grade Celsius.

  1. Suferi de eczeme!

Persoanele care suferă de eczeme, constată că, în timpul nopții, senzația de mâncărime a pielii se accentuează, acest lucru putând îngreuna somnul. Consultați un dermatolog pentru a vă sugera remediul potrivit.

  1. Suferi de sindromul picioarelor neliniștite!

Sindromul picioarelor neliniştite este o condiţie în care o persoană simte un disconfort accentuat la nivelul picioarelor, mai ales seara când se întinde, stă aşezat sau în poziţie culcată în pat. Senzaţiile neplăcute de la nivelul picioarelor sunt descrise ca senzaţie de târâre, furnicătură, tragere sau durere. Aceste senzaţii fac persoana să se ridice şi să se mişte. În ciuda numelui, sindromul picioarelor neliniștite poate afecta și brațele, trunchiul, capul sau alte părți ale corpului. Dacă crezi că ai o astfel de afecțiune, nu ezita să consulți medicul.

  1. Salteaua patului este prea rigidă!

Potrivit The Independent, somnul pe o saltea prea rigidă poate crea presiune în șolduri, umeri și partea inferioară a spatelui. Deci, nu ar fi rău că atunci când cumperi salteaua, să te asiguri că există și o perioadă de probă, ca să fii sigur că ți se potrivește.

  1. Simți nevoia să mergi la toaletă!

Pentru femeile însărcinate poate reprezenta un obicei, însă pentru celelalte persoane, nu! Pentru majoritatea oamenilor, producția de urină ar trebui să fie scăzută pe timp de noapte. Evită să consumi prea multe lichide seara, în special diuretice cum ar fi ceaiul și cafeaua. Dacă te confrunți constant cu această nevoie, este posibil să suferi de nicturie.

  1. Consumi prea mult alcool!

Ai putea crede că câteva pahare de vin sunt inofensive, ba mai mult, te vor ajuta să dormi dus, însă există riscul ca acestea să provoace unele tulburări ale somnului. Încearcă să nu consumi alcool chiar înainte de culcare, pentru a-i oferi organismului timpul necesar să metabolizeze alcoolul mai întâi.

  1. Ești prea stresat!

Dacă tu crezi că stresul este cel care te determină să te trezești în timpul nopții, încearcă să desfășori câteva activități relaxante înainte de culcare. Muzica relaxantă, colorarea unei cărți sau altă activitate ce îți face plăcere, îți pot fi de folos.