5 ritualuri care îți vor ajuta creierul să rămână în formă, indiferent de vârstă

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

5 ritualuri care îți vor ajuta creierul să rămână în formă, indiferent de vârstă

Datorită posibilităților diverse de cercetare, specialiștii au reușit să descopere și să înțeleagă numeroase lucruri despre creier și modul de dezvoltare și funcționare a acestuia. De exemplu, știm că creierul preferă alimentele bogate în antioxidanți. Totodată, știm că o dietă mediteraneană sau vinul roșu pot conduce la o mai bună funcționare a creierului.

Și tot cercetările sunt cele care ne spun că zâmbetul poate stimula creierul să caute posibilitățile pozitive, în defavoarea celor negative.

Fie că ai 25 sau 65 de ani, iată câteva ritualuri care, potrivit cercetătorilor, îți vor ajuta creierul să dezvolte noi celule, să formeze noi căi neuronale, să îmbunătățească funcția cognitivă și să-ți mențină perspectivele pozitive și clare!

  1. Bucură-te și fii mândru și de reușitele mai mici! Frecvența unui succes este mai importantă decât dimensiunea, amploarea acestuia. Astfel, nu aștepta după o reușită imensă pentru a sărbători. Se pare că creierul nu cunoaște diferența între progres și progres perceput.

Atât progresul, cât și eșecul au o mare influență asupra emoțiilor noastre. De exemplu, cu cât simți o stare de încredere în sine mai devreme, într-o zi, cu atât te vei simți mai motivat și vei da randament în activitățile implicate pe parcursul acelei zile. De exemplu, folosește-te de o rutină matinală productivă, pentru a te motiva pentru întreaga zi. Pe măsură ce suntem mai fericiți și motivați, nivelul nostru de energie crește, în timp ce, atunci când anxietatea apare, nivelul de energie scade.

  1. Menține-ți corpul activ! Aceasta reprezintă o altă metodă prin care să îmbunătățești sănătatea creierului. Pe scurt, atunci când facem mișcare, ritumul cardiac crește, oxigenul este pompat la creier într-un ritm mult mai alert și noi celule ale creierului se dezvoltă mai repede. Cu cât sunt create mai multe celule, cu atât este mai ușor pentru acestea să comunice între ele și să dezvolte noi căi neuronale. În cele din urmă, creierul devine mai eficient, ceea ce înseamnă o performanță cognitivă mai bună.

Deci, fă sport regulat și vei contribui negreșit la sănătatea creierului și eficacitatea funcțiilor sale.

  1. Întinde-ți „mușchii creierului”! Ca și alți mușchi ai corpului, dacă nu-ți folosești creierul, în cele din urmă îl vei pierde. Acest lucru înseamnă că este vital să-ți antrenezi creierul și să-l menții stimulat.

Printre modalitățile prin care poți să-ți întinzi mușchii creierului se numără învățarea unei limbi noi, învățarea cântatului la un instrument sau învățarea jonglatului. Totodată, pentru îmbunătățirea funcției cognitive a creierului este important să variezi activitățile desfășurate. Mai mult, unii cercetători consideră că și distragerea este un instrument important în dezvoltarea funcției cognitive.

  1. Stai în poziție verticală! Se pare că această poziție nu numai că determină creșterea energiei și a unei stări generale de bine. Potrivit cercetărilor, poziția verticală ne crește și nivelul de încredere.

În acest sens, cercetătorii recomandă să ne verificăm poziția din oră în oră, pentru a fi siguri că este cea corectă. Totodată, aceștia menționează că ideal este, atunci când utilizăm un smartphone, tabletă, etc., să o aducem pe acesta spre noi cât mai mult posibil, pentru a evita să ne cocoșăm în încercarea de a privi ecranul.

  1. Dormi cu telefonul departe de cap! Desigur că mai sunt multe de cercetat în acest sens, însă potrivit studiilor realizate până în prezent, smatphone-ul ar putea să-ți afecteze creierul. Se pare că există o asociere negativă între lumina albastră (emisă de ecranele electronicelor, inclusiv smartphone-urile) și somnul.

Privind distanța dintre cap și telefon, încă nu există o recomandare specifică. Important este să nu dormi cu el fix lângă cap. Deci, îl poți pune pe noptieră sau pe o măsuță în cameră.

După cum observăm, nu este deloc greu să ne îngrijim de sănătatea creierului. Cu cele 5 ritualuri, deloc greu de practicat, poți reuși și tu acest lucru.

Sursa: www.weforum.org