5 moduri să te simți bine la o petrecere, chiar dacă suferi de anxietate socială

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

5 moduri să te simți bine la o petrecere, chiar dacă suferi de anxietate socială

Toată lumea are momente de nesiguranță, însă dacă ți se-ntâmplă să fii adesea îngrijorat despre ce cred ceilalți despre aspectul tău fizic sau transpiri des, chiar și atunci când știi că colegii te plac, este posibil să suferi de anxietate socială.

„Anxietatea socială, care este una dintre cele mai frecvente probleme de sănătate mintală, este frica de situațiile sociale care implică interacțiuni cu alte persoane”, explică dr. Gail Saltz, un psihiatru din New York. Totodată, aceasta dezvăluie că simptomul predominant îl reprezintă teama de a nu fi judecat negativ sau analizat de către persoanele din jur.

Persoanele anxioase din punct de vedere social s-ar putea să aibă impresia că toată lumea le consideră plictisitoare sau/și neatrăgătoare. De asemenea, această anxietate se poate manifesta și fiziologic. Palpitațiile, transpirația și uscăciunea gurii, fie înaintea unui eveniment, fie în timpul evenimentului, sunt câteva simptome comune ale anxietății sociale, spune Saltz.

Cazurile mai severe pot fi tratate cu succes cu terapie comportamentală cognitivă sau în combinație cu medicamente, spune Saltz. Totuși, dacă anxietatea socială de care dai dovadă, nu este extremă, dar tinde să se intensifice în ziua în care trebui să mergi la o petrecere, să zicem, uite câteva sfaturi utile!

  1. Rezistă să anulezi invitația!

Este tentant să pui mâna pe telefon și să spui că nu mai ajungi, din varii motive, însă nu este cea mai benefică soluție. Indiferent de cât de mult ți-ai dori să renunți, este mai bine să mergi la petrecere. Poate lua ceva timp, însă, pe măsură ce vei participa la mai multe petreceri, cu atât vei începe să te simți în largul tău.

O modalitate de a rezista tentației de anulare, este să mai inviți, din timp, un prieten să meargă cu tine.

  1. Fă-ți o listă cu subiecte pe care să le abordezi!

Persoanele anxioase social se panichează pentru că nu știu ce subiecte să abordeze în interacțiunile cu alte persoane. Fă-ți o listă de subiecte despre care te simți stăpân să vorbești, și treci la atac!

Dacă ai dubii despre cum să deschizi o conversație, pune întrebări! Spre exemplu, „De unde cunoști gazda?” este o întrebare numai bună de a deschide o conversație pe un front comun.

  1. Promite-ți că vei vorbi cu 3 persoane noi!

Să mergi la petrecere, dar să vorbești doar cu unica persoană pe care o cunoști, nu te va ajuta să-ți înfrângi anxietatea socială. Setează-ți un număr realist de persoane noi cu care să interacționezi și treci la treabă! Nu te speria, nu trebuie să discuți cu orele… 5 minute/persoană pare rezonabil!

  1. Nu consuma prea mult alcool!

Alcoolul și petrecerile în general merg mână-n mână. Potrivit psihiatrului adus ulterior în discuție, alcoolul în exces poate avea efect anti-anxietate, însă este un remediu de moment, care, pe termen lung, poate înrăutăți situația.

Cu cât o persoană devine mai dezinhibată, în urma consumului de alcool, cu atât este mai probabil să se comporte în moduri care ulterior vor agrava anxietatea socială.

  1. Așteaptă ca simptomele anxietății să treacă!

Chiar dacă fericirea și voia bună plutesc în jurul tău, iar tu te simți anxios, nu te învinovăți! Cel mai bine este să ai puțină răbdare, pentru că simptomele anxietății sociale trec în 15-20 minute. E bine de știut asta, pentru că, de multe ori, avem impresia că durează muuult mai mult.