5 alimente care împiedică pierderea părului

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
comments

5 alimente care împiedică pierderea părului

Odată cu înaintarea în vârstă, numeroase persoane se confruntă cu o cădere accentuată a părului, din cauza unor motive diferite: , tulburări autoimune, diabet, deficiența de vitamine, stresul sau lipsa somnului.

Dacă te îngrijorează acest aspect, atunci ar trebui să faci o schimbare în dieta ta zilnică, întrucât cercetătorii susțin că există anumite alimente care previn căderea părului.

  1. Mierea

Atunci când este utilizată ca un tratament topic, mierea poate îmbunătăți aspectul de rărire a părului. Într-un studiu al pacienților care suferă de dermatită seboreică (include și căderea părului), cei care au aplicat o soluție de 90% miere și 10% apă pe scalpul lor, în fiecare zi timp de 4 săptămâni, au raportat o îmbunătățire privind cantitatea de păr căzută.

  1. Spanacul

Spanacul este o alegere excelentă deoarece este bogat în fier și în vitamina C, care ajută la absorbția fierului. Savurează o salată de spanac cu ouă sau ciuperci, ambele încărcate cu vitamina D, pentru a te bucura de cea mai bună experiență în ceea ce privește încetinirea căderii părului.

  1. Stridiile

Zincul pare a fi un nutrient excelent atunci când vine vorba de prevenirea și tratarea căderii părului. Într-un studiu, cercetătorii au comparat concentrațiile de zinc de la 50 de persoane care se confruntau cu căderea părului, cu cele 50 de persoane dintr-un grup control (persoane sănătoase), constatând că toate persoanele din prima categorie aveau un nivel mai scăzut de zinc.

Din fericire, suplimentele de zinc și consumul de alimente bogate în zinc pot duce la încetinirea caderii părului în majoritatea acestor cazuri, deci este o idee bună să le adăugați la regimul alimentar. Potrivit Institutului Național de Sănătate din SUA, stridiile conțin mai mult zinc pe porție decât orice alt produs alimentar. Alte surse alimentare de zinc includ nuci, spanac, ouă, semințe de floarea soarelui, mazăre verde, germeni de grâu, fulgi de ovăz și năut.

  1. Diferite uleiuri

Uleiurile de dovleac, rozmarin și cocos acționează ca un nectar al scalpului.  Într-un studiu, cercetătorii au administrat bărbaților care se confruntă cu pierderea părului, 400 mg pe zi de ulei de semințe de dovleac sau un placebo, timp de 24 de săptămâni. Cei care au luat uleiul de dovleac, au observat o stimulare a creșterii părului de 40%.

Aceste uleiuri dau randament și atunci când nu sunt administrate oral. Când se folosește ca produs pre-spălare și post-spălare, s-a constatat că uleiul de nucă de cocos protejează părul împotriva pierderii de proteine, iar uleiul de rozmarin stimulează creșterea părului comparabil cu minoxidilul, ingredientul principal în Rogaine (tratament împotriva căderii părului).

  1. Alge

Un studiu recent a constatat că un supliment care conține cistanche tubulosa (plantă de deșert, folosită în medicina tradițională chineză) și laminaria japonica (o alge maro comestibilă) a favorizat creșterea părului la persoanele cu pierdere de păr ușoară până la moderată. După 16 săptămâni de suplimente, voluntarii au văzut o creștere cu 13% a volumului părului și o creștere cu 27% a grosimii părului. Suplimentul a fost de asemenea eficient în tratarea inflamației scalpului și a matreții.

 




Te-ar mai putea interesa: